۰ نفر

هشدار؛ مراقب شیوه جدید کلاهبرداری به بهانه سفرهای نوروزی باشید!

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۴۰
کد خبر: 703108
هشدار؛ مراقب شیوه جدید کلاهبرداری به بهانه سفرهای نوروزی باشید!

رئیس پلیس فتای فراجا با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز و افزایش سفرها نسبت به کلاهبرداری احتمالی برخی سودجویان در پوشش سفر ارزان و آژانس‌های مسافرتی خیالی به مردم هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سردار وحید مجید در این‌باره  گفت: کلاهبرداری در پوشش آژانس‌های مسافرتی، سفرهای ارزان خارجی، تورهای مسافرتی و... یکی از ترفندهای افراد سودجو و کلاهبرداران سایبری است که در این موارد اقدام به انتشار آگهی در پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی کرده و قیمت‌های بسیار ارزان و خدمات و امکانات بسیار زیادی را برای سفرهای خود معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: این مجرمان از این طریق اقدام به جذب کاربران کرده و آنان را به صفحات خود هدایت کرده یا حتی از آنان می‌خواهند که به شکل تلفنی مبالغی را به شماره حسابشان واریز کنند. اما کاربران باید نخست مطمئن شوند که تورهای مذکور مجوز لازم از وزارت میراث فرهنگی را دارند یا خیر؟ همچنین علاوه بر سایت از آدرس و محل دفتر آن نیز مطمئن شوند، چرا که برخی از سودجویان با طراحی یک سایت اقدام به معرفی خود به عنوان آژانس مسافرتی می‌کنند.

مجید افزود: سایت حتماً باید دارای ای-نماد معتبر باشد و علاوه بر آن لازم است که مردم خودشان نیز نسبت به آن آژانس مسافرتی تحقیقات لازم را انجام دهند، مثلاً نامش را جست‌و‌جو کرده یا نظرات دیگران را درباره آن مطالعه کنند.

رئیس پلیس فتای فراجا اظهار کرد: همچنین ممکن است این افراد، مردم را به سایت‌ها و درگاه‌های جعلی هدایت کرده و از این طریق به اطلاعات حسابشان دسترسی پیدا کرده و آن را خالی کنند. بنابراین تأکید می‌کنم که خرید بلیت هواپیما، ثبت نام تور، رزرو هتل و... حتماً باید از طریق شرکت‌های معتبر انجام شود و در غیر این‌صورت ممکن است که مورد سوء‌استفاده قرار بگیرند.