۰ نفر

جریمه سه شبکه تلویزیونی ترکیه در ارتباط با زلزله این کشور

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۰۳
کد خبر: 702907
جریمه سه شبکه تلویزیونی ترکیه در ارتباط با زلزله این کشور

شورای عالی نظارت بر رادیو و تلویزیون‌های ترکیه (Rtuk) سه شبکه تلویزیونی این کشور را به علت انتقاد از عملکرد دولت ترکیه در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان جریمه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، شورای عالی نظارت بر رادیو و تلویزیون‌های ترکیه (Rtuk) سه شبکه تلویزیونی این کشور را به علت انتقاد از عملکرد دولت ترکیه در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان جریمه کرد.

بنا به تصمیم این شورا شبکه‌های تلویزیونی هالک تی وی، تله ۱ و فوکس تی وی علاوه بر جریمه نقدی، با تعلیق چند برنامه روبرو شده اند.

در اطلاعیه این شورا علت جریمه و تعلیق چند برنامه این سه شبکه تلویزیونی، تحریف اخبار زلزله و تشویش اذهان عمومی اعلام شده است.

به موجب تصمیم این شورا که عالی‌ترین ارگان نظارتی رادیو تلویزیون‌های ترکیه محسوب می‌شود شبکه‌های خبری هالک تی وی و تله۱ علاوه بر توقیف پنج روزه یکی از برنامه‌های روزانه‌شان، به جریمه نقدی معادل پنج درصد از حجم گردش مالی ماه دسامبر و شبکه تلویزیونی فوکس نیز به پرداخت جریمه‌ای معادل سه درصد گردش مالی ماه ژانویه محکوم شده‌اند.

این سه شبکه تلویزیونی در ردیف منتقدین رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قرار دارند که در پوشش‌های خبری از مناطق زلزله زده از عملکرد دولت در عملیات امداد و نجات زلزله زدگان و کمک رسانی به مردم منطقه شدیدآ انتقاد کرده بودند.