۰ نفر

تیراندازی در مراسم عزاداری؛ پلیس هم مجروح شد!

۱ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۵۲
کد خبر: 702189
تیراندازی در مراسم عزاداری؛ پلیس هم مجروح شد!

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر از دستگیری ۲ فرد مسلح که در مراسم عزا اقدام به تیراندازی و سبب مجروح شدن مأمور پلیس شدند، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سرهنگ "نجم الدین سهرابی"  اظهار داشت: در پی فوت فردی در شهرستان خرمشهر، مأموران پلیس برای پیشگیری از بدعت غلط تیراندازی و برقراری نظم و امنیت با هماهنگی مرجع قضایی در حوالی مراسم مستقر شدند.

وی افزود: ماموران پلیس در این ماموریت، سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که با تیراندازی و قدرت نمایی باعث رعب و وحشت شهروندان شده بودند را مشاهده و برای دستگیری آنان وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با اشاره به اینکه سرنشینان خودرو برای فرار از قانون متواری و به سمت خودرو پلیس تیراندازی کردند، گفت: ماموران پلیس نیز در عملیات تعقیب و گریز و تیراندازی متقابل پس از اصابت گلوله به لاستیک خودرو آن را توقیف و ۲نفر سرنشین مسلح را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات یکی از همکاران جان بر کف فراجا از ناحیه کتف مجروح و به بیمارستان منتقل شد، تصریح کرد: در بازرسی از خودرو متهمان یک قبضه سلاح کلاش و دو تیغه خشاب مربوطه کشف شد.

 سهرابی یادآور شد: بدعت تیراندازی در مراسم عزا یا عروسی در شهرهای جنوبی کشور یکی از رسوم غلطی به شمار می آید که معمولا تبعات سنگینی نظیر از دست رفتن جان انسان ها یا نقص عضو و مجروحیت افراد را به دنبال دارد. از همین رو پلیس وظیفه ذاتی خود می داند ضمن اعمال قانون، مقتدرانه با مخلان نظم و امنیت برخورد کند.