۰ نفر

شمار قربانیان زمین لرزه ترکیه از ۳۹ هزار تن گذشت

۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۰۲
کد خبر: 701888
شمار قربانیان زمین لرزه ترکیه از ۳۹ هزار تن گذشت

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه جمعه شب در تازه ترین گزارش از شمار قربانیان زلزله گفت که تعداد کشته‌های زمین لرزه ۷.۸ ریشتری در این کشور به ۳۹ هزار و ۶۷۲ نفر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) پیشتر بامداد جمعه، شمار قربانیان زلزله در جنوب این کشور را ۳۸ هزار و ۴۴ نفر کشته اعلام کرد.

به گزارش رسانه‌های ترک، این مرکز افزود که در این زمین لرزه تا بامداد روز جمعه بیش از ۱۰۸ هزار نفر نیز زخمی شدند.

بر اساس اعلام مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد)، زلزله اخیر زندگی ۱۳ میلیون نفر در این کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه گذشته (۱۷ بهمن) جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

در پی این زلزله، اردوغان رئیس جمهور ترکیه یک هفته عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

بسیاری از کشورهای جهان در پیام‌هایی با دولت و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی و همبستگی کردند.

"فواد اوکتای" معاون رئیس جمهور ترکیه جمعه شب گفت که قربانیان زمین لرزه های ویرانگر اخیر در این کشور تاکنون بیش از ۶.۸ میلیارد لیر (۳۶۰ میلیون دلار) کمک مالی دریافت کرده اند.

اوکتای افزود: تاکنون بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ ساختمان در مناطق آسیب دیده شناسایی شده اند که یا تخریب شده اند یا در وضعیت خرابی قرار دارند.