۰ نفر

این محصولات آرایشی تقلبی در بازار را نخرید

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵
کد خبر: 701423
این محصولات آرایشی تقلبی در بازار را نخرید

رئیس سازمان غذا و دارو برای برخورد با قاچاقچیان محصولات آرایشی و بهداشتی از پلیس درخواست کمک کرد. سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در چهارمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق در ناصر خسرو، عطاری‌ها و اماکنی از بازار وجود دارد که به وفور یافت می‌شود و از نیروی انتظامی درخواست همکاری در برخورد با این سودجویان را داریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ روزنامه ایران نوشت: وی در ادامه گفت: نظارت بر کیفیت فرآورده‌های بهداشتی - آرایشی و شوینده بسیار مهم است و ایمن و سلامت بودن آنها ضروری بوده و سازمان غذا و دارو در این زمینه اقدامات مثبتی را در دولت سیزدهم انجام داده است.

به گفته محمدی، قاچاق این فرآورده‌ها از دغدغه‌های همیشگی سازمان غذا و دارو است. بیش از هزار و ۸۵۰ شرکت تولید کننده داریم اما با وجود این تعداد تولید کننده که محصولات با کیفیتی هم دارند، پدیده قاچاق همچنان وجود دارد.

 کشفیات در حوزه قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی روی برندهای اصلی بود اما اکنون محصولات تقلبی قاچاق می‌شود که سلامت افراد را به خطر می‌اندازد. معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: از سال ۹۶ تاکنون، دو هزار و ۵۰۰ قلم فرآورده‌های غیرمجاز را معرفی کرده ایم که در بسترهایی مانند ناصر خسرو، عطاری‌ها و ... بوده که باید با آنها برخورد شود.