۰ نفر

کمک بلاعوض ۱۱۰ میلیون تومانی دولت به زلزله زدگان خوی

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳
کد خبر: 700902
 کمک بلاعوض ۱۱۰ میلیون تومانی دولت به زلزله زدگان خوی

معاون بنیاد مسکن از اتمام آواربرداری مناطق زلزله زده خوی تا پایان سال خبر داد و گفت: برای واحدهای شهری تخریب شده ۳۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مجید جودی  اظهار کرد: آواربرداری مناطق زلزله‌زده خوی با وجود بارش برف در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مصوبه دولت برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان تصویب شده انتظار می‌رود تا روند بازسازی تسریع شود.

وی افزود: طبق مصوبه دولت وام 300 و 250 میلیون تومانی با نرخ سود 5 درصدی به ترتیب برای واحدهای تخریب شده شهری و روستایی پرداخت می‌شود. علاوه بر این مبلغ بلاعوض های مصوب شده شامل اسکان موقت، معیشتی و مسکن برای هر واحد 110 میلیون تومان تعیین شده است.

وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات برای واحدهای تعمیری آغاز شده است و تلاش می کنیم تا واحدهای مسکونی زلزله زده در نیمه اول سال آتی تکمیل شود.

معاون بنیاد مسکن بیان کرد: ستادهای معین آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان در استان آذربایجان غربی مستقر هستند و عملیات آواربرداری در حال انجام است. پیش‌بینی می‌شود با توجه به ابلاغ تسهیلات از سوی دولت و همچنین استقرار نیروها و ماشین‌آلات در مناطق زلزله زده، کارآواربرداری و تعمیر واحدهای همراه با بازسازی سرعت مناسب‌تری پیدا کند.