۰ نفر

اتمام مواد غذایی در مناطق زلزله زده سوریه

۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۶
کد خبر: 700787
اتمام مواد غذایی در مناطق زلزله زده سوریه

مردم زیادی در مناطق زلزله‌زده سوریه در پی زمین لرزه ویرانگر روز دوشنبه، شدیدا نیازمند دریافت حمایت‌های بیشتر هستند و مقام‌های امدادرسان سازمان ملل می‌گویند که ذخایر مواد غذایی رو به اتمام است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، "کورین فلچر" رئیس برنامه جهانی غذا در منطقه خاورمیانه در همین رابطه گفت: نگرانی زیادی نسبت به مناطق شمال غرب سوریه وجود دارد که ۹۰ درصد از جمعیت آن وابسته به کمک‌های بشردوستانه هستند. ما به آن مناطق کمک کرده‌ایم، اما باید منابع مواد غذاییمان را تجدید کنیم.

فلچر می‌گوید که ایجاد گذرگاه‌های مرزی بیشتری از ترکیه ضروری است. در حال حاضر تنها یک گذرگاه وجود دارد. این گذرگاه بعد از زلزله روز دوشنبه بسته شد اما روز پنجشنبه بار دیگر باز شد.

همچنین "میرجانا اسپولجاریک" رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با اشاره به بحران و صدمات جنگ داخلی در سوریه و ضرورت همکاری طرفین درگیر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان گفت: آنچه اکنون بیش از هر چیز اهمیت دارد، دسترسی ما به تمام بخش‌های شمال سوریه برای کمک به مردمی است که به حمایت‌های اضطراری ما نیاز دارند. هرگز نباید مانعی بر سر ارائه کمک‌های بشردوستانه منصفانه ایجاد شود یا با آن سیاسی برخورد شود. ما باید (به امکانات ضروری) دسترسی داشته باشیم.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره که از مرز ترکیه و سوریه گزارش می‌دهد نیز می‌گوید که کامیون‌های کمک‌رسانی برای پیوستن به تلاش‌های امدادگران به کندی به سوریه می‌رسند.

بنابر آخرین گزارش‌ها شمار جانباختگان این زمین‌لرزه‌ها در سوریه تاکنون از ۳۵۰۰ تن فراتر رفته است.