۰ نفر

آواربرداری در خوی چه زمانی به پایان می رسد؟

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۵۳
کد خبر: 700387
آواربرداری در خوی چه زمانی به پایان می رسد؟

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز آواربرداری مناطق زلزله زده خوی گفت: عملیات آواربرداری تا پایان سال به پایان می رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، علی نیکزاد با اشاره به آغاز آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی افزود: و آواربرداری واحدها تا پیش از پایان سال اتمام یافته و مصالح و اسکلت‌های پیش‌ساخته تحویل زلزله زدگان در این مناطق می‌شود.

وی با بیان اینکه در اثر زمین لرزه در خوی به ۹ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در این شهرستان خسارت وارده شده است، اظهار کرد: در زلزله هشتم بهمن خوی هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی تخریب شد که نیاز به بازسازی دارد و هفت‌هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز دچار آسیب شد که نیازمند تعمیرات است.

نیکزاد از پایان برآوردها و ارزیابی‌های میزان خسارت‌های ناشی از زلزله به واحدهای مسکونی روستایی و شهری خبر داد و گفت: بر اساس برآوردها در زلزله ۵.۹ خوی که هشتم بهمن ماه سال جاری رخ داد، یک‌هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی تخریب شد که نیاز به بازسازی دارند و هفت‌هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز دچار آسیب شد که نیازمند تعمیرات است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن پیشنهادهای خود را درباره میزان تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض در مناطق زلزله زده ارائه کرده است، افزود: دولت درباره میزان تسهیلات و وام بلاعوض در هفته جاری تصمیم‌گیری کرده است و نتیجه به اطلاع هموطنان می‌رسد.

نیکزاد با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد در همان ساعت اولیه وقوع زلزله، خاطرنشان‌کرد: برای موضوع آواربرداری، آمارگیری و تشکیل پرونده بازسازی‌ها، ماشین‌آلات و نیروهای بنیاد مسکن از چهار استان آذربایجان‌شرقی، زنجان، کردستان و اردبیل از همان ساعت‌های اولیه به مناطق زلزله‌زده گسیل شدند و آواربرداری، آمارگیری، تکمیل پرونده و شروع عملیات اجرایی آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان و مردم محلی همکاری مناسبی دارند، از اتمام آواربرداری‌ها تا قبل از اتمام سال جاری خبر داد و گفت: بنیاد مسکن کار آواربرداری و ساخت واحدهایی که آواربرداری آنها به اتمام رسیده را از منابع داخلی بنیاد انجام می‌دهد تا پس از مصوبه دولت، تخصیص‌ها به بنیاد مسکن برسد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: تعدادی از واحدهای مسکونی زلزله زده هستند که عملیات آواربرداری آنها به اتمام رسیده و پروانه با کمک دهیاران در حال صدور است که از امروز، مصالح ساختمانی، میلگرد، اسکلت و پیچ و مهره به واحدهایی که نیاز به بازسازی دارند و آواربرداری آنها به اتمام رسیده تحویل می‌شود.