۰ نفر

بازداشت زوج جوان با ۲۵۸ فقره کلاهبرداری فروش حواله خودرو

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲
کد خبر: 698488
بازداشت زوج جوان با ۲۵۸ فقره کلاهبرداری فروش حواله خودرو

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: زن و شوهری که از طریق فروش حواله خودرو از ۲۵۸ نفر مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، بازداشت شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی ستاد فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، سردار کیومرث عزیزی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعداد زیادی از شهروندان شهرستان قرچک مبنی بر کلاهبرداری زن و شوهری جوان از طریق فروش حواله ای خودرو، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی و بررسی سرنخ‌های موجود، با شیوه‌های کشف نوین جرم، مخفیگاه متهمان را در شهرستان قرچک شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آنان را طی یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

عزیزی افظهار داشت: این زوج جوان خودروهای حواله ای صفر کیلومتر را به شهروندان می فروختند و پس از تحویل خودرو به مشتریان و گذشت چند روز به بهانه سرویس های اولیه و استفاده از خدمات پس از فروش، خودروهای تحویلی را پس گرفته و دیگر به مشتریان تحویل نمی دادند.

وی با اشاره به کشف ۵ عدد مهر جعلی ادارات دولتی از مخفیگاه متهمان گفت:تاکنون ۱۰۸ نفر از شهروندان شهرستان قرچک و ۱۵۰ نفر از شهروندان شهرستان اسلامشهر شکایت خود را نسبت به این کلاهبرداران ثبت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به اینکه مبلغ کلاهبرداری این زوج ۳ هزار میلیارد ریال برآورد شده افزود: متهمان به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سارق مشاعات ساختمانی در قرچک دستگیر شد

فرمانده انتطامی شهرستان قرچک از دستگیری سارق مشاعات ساختمانی با کشف ۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ یداله طهماسیان با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مشاعات ساختمانی در شهرستان قرچک ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل انتظامی شهرستان قرچک قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۲زیباشهر با انجام یک سری اقدامات کار اطلاعاتی یک نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیات غافلگیرانه و ضربتی متهم را در مخفیگاه خود دستگیر و اموال سرقتی شامل دریل ،سنگ فرز ، پیسوله و موارد دیگر را کشف کردند .

وی افزود: متهم در تحقیقات پلیسی با مواجهه شدن با دلایل و مستندات به ۳ فقره سرقت مشاعات ساختمانی اعتراف نمود .

سرهنگ طهماسیان در خاتمه اظهار داشت :متهم پس از تشکیل پرونده و تحویل به مرجع قضائی با قرار مناسب روانه زندان شد.

سارقان زورگیر در قرچک دستگیر شد

جانشین فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: ماموران کلانتری ۱۳ باقر آباد ۲ نفر سارق زورگیر از اتباع افاغنه که در حال زورگیری از یکی از شهروندان بودند را دستگیر کردند و متهمان به ۱۴ فقره زورگیری و سرقت در سطح شهرستان قرچک اعتراف نمودند.

سرهنگ شهرام امیریان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از افراد مبنی بر وقوع چند فقره زورگیری و سرقت از آنان توسط افراد ناشناس در شهرستان قرچک، موضوع و دستگیری زورگیران سارق در دستور کار عوامل انتظامی شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: مال باختگان اظهار داشتند که زورگیری توسط راکب و سرنشین یک دستگاه موتور سیکلت قرمز رنگ فاقد پلاک رخ داده که با وجود موارد اعلامی از سوی شکات تعداد گشت های انتظامی در سطح شهرستان افزایش یافت تا اینکه عوامل انتظامی کلانتری ۱۳ باقرآباد ۲ نفر متهم که در حال زورگیری و سرقت در خیابان ۱۵ خرداد باقرآباد بودند را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی موفق به توقیف موتور سیکلت و دستگیری هر ۲ سارق زورگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: سارقان در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۳ فقره سرقت به عنف در شهرستان قرچک اعتراف کردند.

امیریان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی، عنوان داشت: نیروی انتظامی با تمام قدرت در مقابل سارقان به عنف و زورگیران خواهد ایستاد و به هیچ یک از آنها اجازه عرض اندام نخواهد داد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.