۰ نفر

فرمانده انتظامی تهران:

بیش از ۵۰ درصد سارقان سابقه دار هستند / تعداد محکومان فراری قابل توجه است

۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبر: 696210
بیش از ۵۰ درصد سارقان سابقه دار هستند / تعداد محکومان فراری قابل توجه است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ آزادسازی مجرمان و بازگشت آنها به اعمال مجرمانه را یکی از دغدغه‌های پلیس عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد مجرمان به خصوص سارقان، دارای سابقه هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سردار حسین رحیمی افزود: یکی از چالش‌های جدی که اکنون برای پلیس و دستگاه انتظامی وجود دارد، موضوع آزادسازی به خصوص برخی از مجرمانی است که دارای تعدد جرم و سوابق هستند که پس از دوره کوتاه محکومیت به اعمال مجرمانه بازمی‌گردند.

وی ادامه داد: این مسئله را ما بارها با دستگاه قضایی مطرح کردیم و جلساتی هم با دادستان کل کشور و دادستان عمومی و انقلاب تهران داشتیم و در این زمینه قول‌هایی هم داده شد و قرار بر این است که مجرمان سابقه‌دار پس از آزادی تحت کنترل قرار داشته باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: مدیریت این مسئله نیازمند حمایت‌های همه جانبه از سوی پلیس و اعطای اختیاراتی است زیرا اغلب مجرمان دارای سوء سابقه هستند و پس از آزادی باز هم مرتکب جرم و جرایم می‌شوند.

رحیمی تصریح کرد: نیروی انتظامی برای این مسئله ساز و کاری تعریف کرد و با حمایت دستگاه قضا روبرو شد اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است که در صورت اجرا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره محکومان فراری گفت: تعداد محکومان فراری قابل توجه بوده و کم نیست. این مجرمان نیز غالباً حرفه‌ای و سابقه‌دار هستند و حتی با وجود اینکه محکوم می‌شوند به زندان نمی‌روند. این افراد نیز مسائلی را برای ما و جامعه ایجاد کرده‌اند که لازم است برای این مسئله برنامه‌ریزی و تدبیری اندیشیده شود.

فرمانده پلیس پایتخت تاکید کرد: پلیس آمادگی کامل خود را برای هر برنامه‌ای به منظور جلوگیری از ارتکاب مجدد و رویداد جرم اعلام می‌کند که البته لازمه آن حمایت دستگاه قضایی است.