۰ نفر

هشدارهای پلیس به عابران و رانندگان در روزهای برفی / در این شرایط رانندگی نکنید

۴ دی ۱۴۰۱، ۸:۴۷
کد خبر: 690607
هشدارهای پلیس به عابران و رانندگان در روزهای برفی / در این شرایط رانندگی نکنید

معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به بارش برف و باران در سطح شهر توصیه‌هایی را به کاربران ترافیک اعم از راننده، مسافر و عابران پیاده ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ سعید اکبری با اشاره به شرایط جوی برفی و بارانی در اکثر معابر پایتخت گفت: در همین راستا لازم است که شهروندان اعم از رانندگان، مسافران و عابران پیاده یکسری نکات را در هنگام تردد در سطح شهر رعایت کنند. رعایت این نکات موجب افزایش ایمنی برای تمامی کاربران ترافیکی شده و از اخلال در آمد و شد نیز جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه درپی بارش برف و باران در نقاط مختلف پایتخت ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی درآماده‌باش کامل قرار داشته و نسبت به روانسازی ترافیک و جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی اقدام خواهند کرد. در عین حال لازم است شهروندان نیز از تردد غیرضرور به ویژه در ساعات پیک ترافیک پرهیز کرده و تا حد امکان از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

اکبری با بیان اینکه لازم است که عابران پیاده نیز با توجه به لغزندگی معابر از ورود ناگهانی به مسیر تردد خودروها پرهیز کنند، گفت: همچنین حتما و حتما باید از محل‌های مجاز عبور عابر پیاده تردد شود. این تاکیدات در هنگام تاریکی هوا با توجه به کاهش دید رانندگان بیشتر هم باید مورد توجه قرار بگیرد. همینطور توصیه می‌شود که شهروندان از عبور از معابر دارای سطوح یخ زده و لغزنده به خصوص در حاشیه مسیرهای سواره پرهیز کنند.

وی ادامه داد:‌ مسافران نیز اولا توجه داشته باشند که در محلی مناسب برای سوار شدن به خودرو توقف کنند. همچنین اگر جزو سرنشینانی هستند که با راننده آشنایی دارند، توجه کنند که از انجام اقداماتی که می‌تواند منجر به پرت شدن حواس راننده شود، پرهیز کنند.

معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به رانندگان نیز توصیه کرد که حتما از سالم بودن تجهیزات گرمایشی خودروی خود مطمئن شده و سپس وارد مسیر شود. درحین رانندگی نیز دقت بیشتری به مسیر مقابل داشته و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.  همچنین آندسته از رانندگانی که در محورهای شمالی تهران تردد دارند، حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

به گفته وی در شرایط برفی و بارانی نباید از موتورسیکلت نیز استفاده شود و لازم است که راکبان موتورسیکلت از این وسیله استفاده نکنند، چرا که احتمال وقوع تصادف در این شرایط چندین برابر برای موتورسیکلت سواران افزایش پیدا می‌کند.

اکبری استفاده از لاستیک عاج دار و یخ‌شکن را نیز به تمامی رانندگان توصیه کرد و گفت: اطمینان از سالم بودن برف‌پاکن‌ها نیز عامل مهمی است که باید قبل از شروع سفر انجام شده و به هیچ عنوان نباید با برف‌پاک کن خراب رانندگی انجام شود.