۰ نفر

معجزه نجات راننده لودر که زیر خاک مدفون شده بود + عکس

۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۱۰
کد خبر: 682299
معجزه نجات راننده لودر که زیر خاک مدفون شده بود + عکس

راننده نیشابوری لودر بعدازظهر روز سه‌شنبه در حالی از مرگ حتمی زیر ده‌ها تن خاک نجات پیدا کرد که شاهدان تصور می‌کردند زنده‌ماندن او غیرممکن باشد اما با همفکری و همکاری آتش‌نشانان نیشابوری و مرد فداکاری، وی از مرگ نجات یافت و حالا در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رکنا؛ ظهر روز سه‌شنبه بود که حسین حیدری، راننده میانسال لودر به روال هر روز پشت فرمان ماشین‌اش نشست تا خاکبرداری را انجام دهد. خاک با عمق بسیار زیادی از دو طرف کنده شده و با آن دیواره‌های بلند، صحنه ترسناکی را به وجود آورده بود.وی در حالی مشغول به کار بود که تصورش را هم نمی‌کرد دیواره خاکی ۱۲ - ۱۰ متری ناگهان روی او ریزش کند.

عقربه‌ها حوالی ساعت یک بعدازظهر را نشان می‌داد و حیدری با لودرش همچنان مشغول کار بود. در همان دقایقی که لودر خاکبرداری می‌کرد، دیواره خاکی ناگهان لرزید و در مدت چند ثانیه روی حیدری و لودرش ریزش کرد. ریزش حجم زیاد خاک روی لودر و مدفون‌ شدن راننده زیر آن، امیدهای حاضران در صحنه را برای نجات او به یأس تبدیل کرده بود، بااین‌حال با نیروهای امدادی تماس گرفتند و درخواست کمک کردند.

سعید محیطی، یکی از افرادی که در محل حادثه حضور داشت، به خبرنگار جام‌جم می‌گوید: «مشغول صرف ناهار بودم که تماس ‌گرفتند و گفتند روی لودر خاک ریخته است. ما با این‌گونه حوادث کم‌وبیش آشنایی داریم. زمانی که به محل رسیدم، اجازه نمی‌دادند به محل ریزش و راننده لودر نزدیک شویم. به حاضران گفتم الان شرایطی نیست که با لودر کار کنیم و باید با استفاده از دست و بیل کار را ادامه دهیم اما بازهم اجازه ندادند و گفتند خطرناک است. اگر قرار بود با لودر کار کنند، حداقل یک ساعت زمان می‌برد و راننده لودر در این مدت حتما تلف می‌شد. او زمان زیادی برای زنده‌ماندن نداشت. راننده حدود ۲ ساعت زیر آوار بود و ماندن بیش از حد زیر آوار باعث مرگ او می‌شد. طاقت نیاوردم و گفتم باید برای نجات او کاری انجام دهم. آدم در این مواقع نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد. پایین می‌روم و مسئولیتش هم با خودم است. هرچه گفتند خطرناک است و نرو، توجه نکردم. جلو رفتم و شروع به خاکبرداری با دست و بیل کردم. وقتی شیشه عقب لودر را شکستم، راننده را دیدم که تا کمر زیر خاک رفته و از دهانش کف خارج شده بود. بعد هم آتش‌نشانان وارد عمل شدند و او را همراه با کمک آنان خارج کردیم. بعد هم به او تنفس مصنوعی دادند. ۵ دقیقه دیرتر می‌رسیدیم راننده جانش را از دست می‌داد.آن‌طور که همکاران می‌گویند حالش در بیمارستان خوب است.»

محمدمهدی سلیمان، مدیر روابط‌عمومی آتش‌نشانی نیشابور درباره این حادثه توضیح می‌دهد: «ساعت ۱۳ و ۵ دقیقه حادثه اعلام شد و دو تیم از نجاتگران آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. در محل حادثه و از دو طرف خاکی با ارتفاع ۱۰ تا ۱۲ متری روی لودر ریخته و او را مدفون کرده بود. پس ازهماهنگی، لودرها به محل اعزام و خاکبرداری با اصول ایمنی آغاز شد تا به لودر رسیدیم. پس از آن گروهی از نجاتگران به همراه چند نفر از اهالی روی لودر رفتند و با بیل و دست اقدام به خاکبرداری کردند. پس از رهاسازی نیز مصدوم تحویل تکنیسین‌های اورژانس شد.»

معجزه نجات راننده لودر که زیر خاک مدفون شده بود + عکس