۰ نفر

انفجار پاوربانک درحال شارژ که یک خانه را به آتش کشید + عکس

۱ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۲۷
کد خبر: 662536
انفجار پاوربانک درحال شارژ که یک خانه را به آتش کشید + عکس

انفجار پاوربانک در حال شارژ یک خانه را در شیراز به آتش کشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روزنامه ایران، محمدهادی قانع، رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این باره گفت: ساعت ۲۲ و ۳۲ دقیقه یکشنبه ۳۰ مرداد وقوع یک آتش‌سوزی در طبقه دوم یک ساختمان مسکونی سه طبقه، به مرکز ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله آتش‌نشانان از ایستگاه ۸ با تجهیزات مورد نیاز، به محل اعزام شدند.

براساس اعلام کارشناسان آتش‌نشانی اعزامی به محل، این حادثه در زمانی که ساکنان در منزل نبودند و به دلیل بروز انفجار در پاوربانک در حال شارژ، رخ داده و منجر به آتش‌سوزی شده بود. قانع اضافه کرد: با توجه به واقع شدن محل حادثه هنگام حضور آتش‌نشانان، آتش در حال گسترش و دود زیادی فضای ساختمان را در بر گرفته بود.

آتش سوزی / حریق

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار داشت: آتش‌نشانان با حضور در محل بی درنگ پس از قطع جریان اصلی برق و گاز ساختمان و ایمن‌سازی کامل، به دلیل نبودن ساکنان از طریق پنجره وارد منزل مسکونی شدند و با به‌کارگیری لوله‌های آبدهی عملیات مهار زبانه‌های سرکش آتش را آغاز کردند. در این حادثه به هیچ یک از ساکنان ساختمان مسکونی آسیبی وارد نشد و آتش‌نشانان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شعله‌های آتش را پیش از سرایت به طبقات دیگر ساختمان، مهار و کاملاً خاموش کردند. وی به شهروندان توصیه کرد که هیچ‌گاه گوشی موبایل و پاور بانک را در حالت شارژ در زمان نبودن در منزل یا محیط کار رها نکنند و قبل از شارژ کامل از برق کشیده و در زمان شارژ روی سطوح غیر قابل اشتعال و شیشه‌ای قرار دهند.