۰ نفر

هشدار سیل در سیستان و بلوچستان

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۰۹
کد خبر: 655722
هشدار سیل در سیستان و بلوچستان

ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی سیستان و بلوچستان اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی سیستان و بلوچستان اطلاعیه صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده: با توجه به تقویت سامانه بارشی از روز شنبه تا روز جمعه احتمال رگبار باران، رعد و برق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق جنوبی استان وجود دارد، از همین رو ستاد بحران با حضور مدیرکل بحران استانداری در جنوب استان ایجاد شده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال سیلاب شهری، برخورد صاعقه و خسارت در اثر بادهای شدید لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک، پرآب شدن سدها، دوشنبه به ویژه سه‌شنبه شرایط برای گسترش بارش‌ها به زاهدان به شمال استان نیز وجود دارد.

همچنین در این مدت در نیمه جنوبی استان به ویژه شهرستان‌های سرباز، ایرانشهر، لاشار، بمپور، قصرقند، نیکشهر، فنوج، مهرستان، سراوان، گلشن، زرآباد، کنارک، و چابهار این سامانه فعالیت بیشتری خواهد داشت و احتمال وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

بنابراین تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، همچنین صعود به ارتفاعات، پارک خودروها کنار درختان کهنسال در این مدت می‌تواند خطرآفرین باشد. طبق این اطلاعیه با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه احتمال افزایش ارتفاع موج رگبار و رعد و برق روی دریا و سواحل وجود دارد.

همچنین طبق پیش‌بینی هواشناسی روز سه‌شنبه ارتفاع امواج دریای عمان به ۲ تا ۲.۵ متر خواهد رسید و وقوع رگبار و رعد و برق در این بازه زمانی در دریا دور از انتظار نیست؛ بنابراین احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به شناورهای صیادی سبک، تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد و توصیه شده در این مدت از شنا در سواحل پرهیز شود.