۰ نفر

جزییات ربودن یک فرانسوی در تهران

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸
کد خبر: 655357
جزییات ربودن یک فرانسوی در تهران

رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل آدم‌ربایی مرد فرانسوی در غرب تهران خبر داد و گفت: متهم، دوست فرد ربوده شده بوده و برای رسیدن به پول اقدام به آدم‌ربایی کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا؛ سرهنگ علی ولیپور گودرزی دراین‌باره گفت:‌ تیرماه سال جاری بود که رسیدگی به پرونده آدم‌ربایی یک تبعه فرانسوی در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و درپی آن بلافاصله تیمی از کارآگاهان این پلیس تشکیل شده و تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی در این خصوص آغاز شد.

وی با اشاره به نتایج ابتدایی تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی گفت: تحقیقات ماموران حاکی از آن بود که مرد فرانسوی در حالی که مقادیری ارز به همراه داشته از خانه خود در غرب تهران خارج شده و توسط یک سرنشین خودرو شاسی‌بلند ربوده شده است. در همین راستا نیز دوربین‌های مداربسته صحنه جرم بازبینی شد که درپی آن پلاک خودرو مذکور هویت صاحب آن مورد شناسایی قرار گرفت.

ولیپور گودرزی با اشاره به دستگیری صاحب پلاک خودرو گفت:‌ کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات، با هماهنگی مقام قضایی راهی مخفیگاه متهم شده و در یک عملیات پلیسی این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین فرد ربوده شده نیز از سوی ماموران شناسایی شده و به خانه بازگشت.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، اظهارکرد:‌ متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به جرم آدم‌ربایی برای سرقت ارز و دریافت پول از خانواده ‌فرد ربوده شده اعتراف کرد. همچنین در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که متهم در فرانسه با این مرد جوان آشنا شده و با سوءاستفاده از ناآشنا بودن وی به زبان فارسی، برای سرقت ارز اقدام به آدم‌ربایی کرده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: متهم پس از اعترافات اولیه و تشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی به دادسرای ناحیه ۲۷ تهران که مربوط به رسیدگی به امور جنایی است، معرفی شد.