۰ نفر

دستگیری ۶۵۶ محتکر کالاهای اساسی

۹ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۵۴
کد خبر: 649504
دستگیری ۶۵۶ محتکر کالاهای اساسی

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از ۲ هزار تن کالای اساسی احتکار شده و دستگیری ۶۵۴ متهم طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامرضا رضائیان گفت: تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالا‌های اساسی و معیشت محور در کشور به صورت جدی ادامه دارد.

او گفت: کارآگاهان این پلیس با تشکیل ۳ هزار و ۵۶۰ گروه مشترک در هفته گذشته از ۵ هزار و ۱۵۷ مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالا‌های اساسی بازدید و بازرسی کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد: در این مدت کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالا‌های اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آن‌ها بیش از ۲ تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، روغن خوراکی، انواع لوازم خانگی و بیش از ۱۶۶ هزار عدد انواع دارو به همراه بیش از ۳۰ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی و ... را کشف کردند.

به گفته سردار رضائیان کارشناسان در برآورد‌های اولیه ارزش اقلام و کالا‌های مکشوفه را یک هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

او گفت: در این خصوص ۳۵۲ دستگاه خودرو توقیف و ۷۲ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و ۶۵۴ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و خودرو‌ها روانه پارکینگ شدند.