۰ نفر

اعترافات جدید عامل مرگ درسا کوچولو در آمبولانس

۲ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۳۶
کد خبر: 647275
اعترافات جدید عامل مرگ درسا کوچولو در آمبولانس

راننده اتوبوسی که با پنچرکردن لاستیک‌های آمبولانس باعث مرگ کودک بیمار شده بود در دادسرای امور جنایی اظهارات جدیدی را ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، روز سه‌شنبه، ۲۴خرداد امسال امدادگران اورژانس برای امدادرسانی به دختری ۲ساله که در یک مرکز پزشکی نیاز به کمک داشت راهی آنجا شدند. وضعیت این دختر وخیم بود، اما امدادگران توانستند با انجام عملیات احیا او را به زندگی برگردانند.

آن‌ها قصد داشتند برای ادامه روند درمان دختر ۲ساله را به بیمارستان منتقل کنند، اما زمانی که سراغ آمبولانس که آن را به‌دلیل نبود جای پارک در خط ویژه عبور اتوبوس پارک کرده بودند رفتند، متوجه شدند که ۲لاستیک آمبولانس پنچر شده است. هرچند آن‌ها بلافاصله برای اعزام، آمبولانس جایگزین درخواست دادند، اما درنهایت کودک بیمار به‌دلیل تأخیر در رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

به دنبال این حادثه تلخ بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان داد که عامل پنجرکردن لاستیک‌های آمبولانس راننده یک اتوبوس متعلق به بخش خصوصی است. به این ترتیب او دستگیر شد و در تحقیقات مقدماتی به این کار اعتراف کرد.

روز گذشته در ادامه تحقیقات قضایی در این خصوص متهم برای بازجویی به شعبه پنجم دادسرای امور جنایی رفت و درحالی‌که پدر و مادر کودک جانباخته نیز حضور داشتند، جزئیات بیشتری از روز حادثه را برای بازپرس محمدجواد شفیعی بازگو کرد. او گفت: هنوز باورم نمی‌شود که پنچرکردن آمبولانس به قیمت جان یک کودک تمام شده است و از این حادثه شوکه شده‌ام. من خودم هم ۲ دختر ۱۰ و ۱۴ساله دارم و هیچ‌وقت دلم نمی‌آید که به کسی به‌خصوص کودکان آسیبی برسانم.

او درباره روز حادثه گفت: آن روز من به‌عنوان راننده کمکی کار می‌کردم. هوا گرم بود و مسافران زیادی در اتوبوس داشتم. در خیابان بهشتی ناگهان آمبولانس را دیدم که راه را بسته بود. پیاده شدم و سراغ آن رفتم. درهایش بسته بود و هیچ بیماری هم نداشت. هرچه منتظر شدم راننده آمبولانس نیامد. حدود ۵۰ متر به شکل دنده‌عقب رفتم و نزدیک بود که با یک موتورسوار هم تصادف کنم. بعد از آن بود که خیلی عصبانی شدم و سراغ آمبولانس رفتم و ۲ لاستیک سمت شاگرد آن را پنچر کردم و با هر سختی بود از آنجا رد شدم.

متهم در ادامه گفت: من ۱۰سال است که راننده اتوبوس هستم و از ساعت۵:۳۰ صبح تا ۷ شب کار می‌کنم. بخشی از مالکیت اتوبوس برای من است و بخش دیگری هم متعلق به شرکت. در این سال‌ها آزارم به کسی نرسیده و سعی کردم درست زندگی کنم، اما آن روز به‌خاطر گرمای هوا خیلی عصبانی بودم و ناخواسته دست به این کار زدم و حالا پشیمانم و از آن روز تا حالا عذاب وجدان دارم. باور کنید فکرش را هم نمی‌کردم که چنین حادثه تلخی اتفاق بیفتد.

براساس این گزارش هم‌اکنون راننده اتوبوس به اتهام تسبیب در قتل شبه‌عمد و تخریب خودرو در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد. این در حالی است که پدر و مادر کودک جانباخته با طرح شکایت خواستار مجازات عامل مرگ فرزندشان شده‌اند.