۰ نفر

آتش نشانان ناجی مشهدی ها شدند

۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۲۲
کد خبر: 638394
آتش نشانان ناجی مشهدی ها شدند

دیروز مشهد آبستن چند حادثه بود، حوادثی که یکی پس از دیگری در محلات مختلف شهر به وقوع پیوست و این سرخ پوشان آتش نشان بودند که همچون همیشه با حضور به موقع در صحنه های سخت و خشن، در این حوادث ناجی جان شهروندان شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رکنا، نخستین حادثه ای که امدادگران را به یکی از کوچه های فرعی بولوار دانش آموز کشاند، صبح دیروز رخ داد. در این حادثه با عصیان ناگهانی کولر گازی زندگی یک خانواده گرفتار دود و آتش شد و دو نفر نیز سرفه کنان در میان دود ناشی از آتش گرفتار شدند. آتش نشانان با هدایت امیر گندمکار، مدیر منطقه پنجم عملیات آتش نشانی مشهد ، خود را به محل رساندند. آن ها پس از رسیدن به پشت در آپارتمان طبقه سوم که کانون حریق بود، با استفاده از تجهیزات تنفسی توانستند دو فرد گرفتار را نجات دهند و بعد به سراغ آتش بروند.آتش نشانان این حریق را مهار کردند و اجازه سرایت به دیگر طبقات را ندادند. در ادامه با تهویه دود از کل ساختمان این عملیات بدون خسارات جانی پایان یافت.

خودرو پژو 405انگار لج کرده بود و نمی خواست از جایش تکان بخورد. این خودرو چنان بر روی مرد جوان فشار می آورد که گویی قصد دارد همچون عنکبوتی قاتل، جلو فرار طعمه اش را بگیرد.این حادثه در پی برخورد یک موتورسیکلت با سواری پراید در بزرگراه شهید میرزایی رخ داد. شدت برخورد به اندازه ای بود که تنها راکب موتورسیکلت به حاشیه خیابان پرت شد و زیر یک خودرو پژو 405گیر کرد.با حضور نجاتگران ایستگاه های هشتم و سی و هشتم آتش نشانی مشهد در محل، نجاتگران عملیاتی سخت و نفس گیر را آغاز کردند. همان اول کار مشخص شد که امکان جابه جایی خودرو پژو وجود ندارد و باید هر طور شده مرد جوان را بدون آسیب بیشتر از زیر خودرو بیرون کشید. عملیاتی نفس گیر که به سختی انجام شد و مرد جوان زخمی از زیر سواری بیرون کشیده شد و برای درمان تحویل تکنیسین های اورژانس شد.

دیگر حادثه ای که دیروز در یک فروشگاه لوله و تأسیسات ساختمانی رخ داده بود، منجر به اعزام آتش نشانان ایستگاه های سوم و پنجاه و یکم به بولوار دستغیب شد.دود شدیدی از کانون حریق بیرون می زد که آتش نشانان رسیدند و بدون لحظه ای درنگ دست به کار شدند و همان لحظات اولیه توانستند آتش لوله فروشی را مهار کنند.