۰ نفر

ابعاد جدید از حمله خونین در حرم رضوی

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۴۸
کد خبر: 627012
ابعاد جدید از حمله خونین در حرم رضوی

رییس کل دادگستری خراسان رضوی از انجام اقدامات همه جانبه با هدف بررسی ابعاد مختلف حادثه تلخ و ناگوار رخ داده در حرم مطهر رضوی، رسیدگی سریع و دقیق قضایی به پرونده و برخورد با هرگونه قصور احتمالی در این جریان خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، غلامعلی صادقی ضمن عرض تسلیت و تهنیت به مناسبت شهادت دو تن از روحانیون جهادی حاشیه شهر مشهد و آرزوی سلامتی برای روحانی محترم دیگر، با تشریح روند رسیدگی حادثه حمله در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: اقدامات قضایی بلافاصله بعد از رویداد این حادثه ناگوار و با صدور دستورات لازم و حضور بازپرس ویژه در صحنه آغاز و با تشکیل جلسات متعدد کارشناسی ادامه یافت.

وی با اشاره به اهمیت موضوع، بیان کرد: بدون فوت وقت بعد از رویداد حادثه، شورای تأمین استان تشکیل و کارگروه ویژه‌ای مسئول بررسی ابعاد مختلف ماجرا شده و تحقیقات کامل قضایی و امنیتی صورت پذیرفت و تمام ادله، قرائن و شواهد موجود مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به تحقیقات مفصل صورت‌ گرفته از متهم اصلی، عنوان کرد: تحقیقات تکمیلی نیز از افراد مظنون در این ماجرا صورت گرفته است و نتیجه این تحقیقات روشن می‌کند که متهم اصلی تحت تأثیر عقاید و جریانات تکفیری قرار داشته است.

رییس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به انتشار برخی از اخبار نادرست به ویژه در فضای مجازی، افزود: به شهروندان گرانقدر اطمینان خاطر می‌دهیم که با دقت و سرعت به این ماجرا رسیدگی شده و از مردم عزیز می‌خواهیم به برخی شایعات و اخبار ناصحیح منتشر شده در فضای مجازی توجه نکرده و اخبار صحیح را از مراجع رسمی پیگیری نمایند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، صادقی ضمن تأکید مجدد بر اعمال دقت و سرعت در رسیدگی به این پرونده گفت: پرونده پس از تکمیل تحقیقات و با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب به عنوان مرجع صالح ارسال خواهد شد و با هرگونه قصور احتمالی و یا انتشار اخبار غیرموثق که موجب ایجاد نگرانی در بین شهروندان محترم و تشویش اذهان عمومی شود نیز برخورد خواهد شد.