۰ نفر

رییس پلیس کشور اعلام کرد؛

کاهش ۲۳ درصدی جانباختگان حوادث جاده ای در نوروز

۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 624639
کاهش ۲۳ درصدی جانباختگان حوادث جاده ای در نوروز

فرمانده انتظامی کشور از افزایش ۵۱ درصدی تردد بین استانی طی نوروز امسال خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری اظهار کرد: همکاران بنده از ساعات اولیه در تمامی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها حضور دارند و اگر احیانا مواردی پیش آمد شهروندان می‌توانند به همکاران اطلاع دهند. 

وی ادامه داد:‌در جاده‌ها شاهد موج برگشت مسافران هستیم؛ همه مسیرها روان است. ترافیک در مقاطعی سنگین و نیمه سنگین است اما گره ترافیکی نداریم. شاهد انسداد هم نیستیم.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه امیدواریم شاهد مشکل خاصی نباشیم گفت:‌ بر اساس آماری که امروز به بنده ابلاغ شد، شاهد افزایش ۵۱ درصدی ترددها در سطح کشور بودیم که بین استانی انجام شده است. حدود ۲۳ درصد نیز شاهد کاهش جانباختگان حوادث ترافیکی هستیم که به لطف و عنایت الهی و همکاری مردم با پلیس و حضور همکاران بنده بوده است. کار همکاران من از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده بود و تا ۱۵ فروردین ماه نیز در خدمت مردم هستند. 

وی ادامه داد: آمار مناسبی است، هر چند که همین مقدار نیز سنگین بود. یک نفر نیز که جان خود را از دست دهد باعث خسارت است. امیدواریم طی ساعات پایانی تعطیلات همه مردم به خصوص رانندگان توجه لازم را داشته باشند. مقررات را رعایت کنند و با پلیس همکاری کنند. 

اشتری گفت:‌ بعضی از افرادی که در جاده‌ها هستند در حال انتخاب مسیرهایی برای رفتن به طبیعت هستند. تعداد قابل ملاحظه‌ای نیز در حال بازگشت به شهرهای خود هستند. همکاران ما در تمام مسیر ها حضور دارند و امیدواریم مشکل خاصی وجود نداشته باشد. ارتباط بین همکاران و پاسگاه‌ها نیز به صورت مرتب برقرار است.