۰ نفر

فرمانده پلیس کشور؛

سفرهای نوروزی ۵۰ درصد افزایش و تلفات جاده‌ای ۲۰ درصد کاهش داشت

۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۴۰
کد خبر: 624044
سفرهای نوروزی ۵۰ درصد افزایش و تلفات جاده‌ای ۲۰ درصد کاهش داشت

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به وضعیت سفرها در ایام نوروز گفت: ۵۰درصد سفرها در این ایام افزایش داشته اما با وجود این حجم از ترددها شاهد کاهش ۲۰ درصدی تلفات جاده ای هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری روز سه شنبه در حاشیه سفر به استان قم با بیان این مطلب افزود: هموطنان بازگشت سفرهای خود را مدیریت کرده و به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند، همچنین در طی مسیر هر ۲ ساعت، ۱۵ دقیقه استراحت کرده و سپس به رانندگی بپردازند.

وی در ادامه کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در ایام نوروز امسال را به دلیل همکاری مردم و تلاش مضاعف ماموران انتظامی دانست و تصریح کرد: ۲۰۰ هزار نفر از همکاران در قالب ۷ هزار گشت پلیس راه و راهور در جاده ها و شهرها همچنین ۲۵ هزار گشت انتظامی برای امنیت شهرها در این ایام در حال خدمت رسانی هستند، برای ایام نوروز از ظرفیت پلیس های افتخاری و همیاران پلیس نیز استفاده شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه ابتدا بیشترین سفر به استان‌های شمالی و خراسان رضوی صورت گرفت، گفت: به علت برودت هوا در استان های شمالی، امسال استان‌های جنوبی شاهد حجم عظیمی از مسافران بود که خوشبختانه هیچ گره ترافیکی و مشکلی از این بابت وجود نداشته است.

سردار اشتری افزود: هر جا که راننده ها بیشتر مراعات کرده‌اند و زیرساخت‌ها نیز بهتر بوده، خدمت رسانی همکاران ما با سهولت انجام شده است؛ ضمن احترام به همه مردم شریف ایران، افرادی که با عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مرتکب حوادث خطرساز در رانندگی شدند، خودرو آنها توقیف و از ادامه مسیر بازماندند، امیدواریم با همکاری های مطلوب مردم در این روزهای باقیمانده کمترین حوادث را شاهد باشیم.