۰ نفر

«سامانه ثنا» طعمه جدید کلاهبرداران

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۵۸
کد خبر: 623434
«سامانه ثنا» طعمه جدید کلاهبرداران

​رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: شهروندان هرگز به پیامک‌ها با عناوینی چون عیدی اپراتورهای تلفن همراه، سایت‌ها و سازمان‌ها و یا ابلاغیه قضایی (سامانه ثنا) توجه نکنند زیرا مجرمان با دریافت شماره‌حساب افراد اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ علی عباسی کسانی در خصوص روش‌های کلاهبرداری اینترنتی، بیان داشت: با توجه به شروع سال جدید و تعطیلات نوروز مجرمین سایبری با ارسال محتوای پیامکی نظیر برای دریافت عیدی خود کلیک کنید، از شما شکایت، مسدودی حساب و... ارسال می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: کاربران با مشاهده پیامک کنجکاو شده و بر روی لینک موجود در آن کلیک می‌کنند، باید توجه داشت با باز کردن لینک یک بدافزار درگوشی قرانی نصب شده و با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت‌بانکی متقاضیان را به سرقت برده می‌شود.

این مقام انتظامی به کاربران هشدار داد: شهروندان جهت پیشگیری از گرفتاری در دام اینگونه کلاهبرداری‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که پیام‌های مربوط به شرکت، سازمان و یا قوه قضاییه با سر شماره شخصی ارسال نشده و در بشتر موارد با سر شماره خاص و مربوط به نام آن سازمان ارسال می‌گردد برای مثال پیامک‌های سامانه ثنا با سر شماره ADLIRAN ارسال می‌گردد.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس 096380 به‌صورت 24 ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.