۰ نفر

۶۵۰۰ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تهران در شب چهارشنبه آخر سال

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸
کد خبر: 621196
۶۵۰۰ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تهران در شب چهارشنبه آخر سال

سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: از ساعت ۱۷ تا ۲۴ شب گذشته (۲۴ اسفند) بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران داشتیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  تسنیم، سید جلال ملکی، درباره آمار حوادث اعلام شده به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران در شب چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: از ساعت ۱۷ تا ۲۴ شب گذشته (۲۴ اسفند) بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران داشتیم که این تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: از این تعداد حدود ۴۰۰ مورد اعزام نیرو صورت گرفت که ۲۷۰ مورد آن مربوط به آتش‌سوزی بود و این ۲۷۰ مورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشت، سال گذشته با وجود پیک کرونا ۳۰۱ مورد حریق داشتیم اما امسال وضعیت بهتر بود.

وی تصریح کرد: از ۲۷۰ مورد حریق، ۶۰ مورد آن مسکونی، تعدادی از این رقم نیز مربوط به آتش‌‌سوزی درخت، خودرو و سطل آشغال و ۳۷ مورد کذب بود.

ملکی ادامه داد: از ۲۷۰ مورد حریق اعلام شده به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران، ۱۷ مورد بین‌راهی بود یعنی اینکه پس از اعزام نیرو اعلام می‌شود آتش‌سوزی مذکور توسط خود شهروندان اطفا شده و نیروها به نقطه استقرار خود بازمی‌گردند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران بیان کرد: در حوادثی که در بازه زمانی شب گذشته، آتش‌نشانان تهرانی به محل حادثه اعزام شدند، با ۱۰ مصدوم مواجه شده و شاهد فوتی نبودیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان تهرانی که در عین جشن و شادی، به اصول ایمنی احترام گذاشته و رفتاری محترمانه در این شب داشتند، گفت: شهروندان آموزش دیدند که به خود و دیگران آسیب نزنند.