۰ نفر

چهارشنبه سوری ۱۱خانواده را عزادار کرد

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۶:۱۳
کد خبر: 621094
چهارشنبه سوری ۱۱خانواده را عزادار کرد

چهارشنبه سوری‌۱۴۰۰ با حوادث تلخی همراه بود و طبق اعلام سازمان اورژانس در جریان حوادث مربوط به این شب تا شامگاه سه‌ شنبه ۱۱ نفر جان خود را از دست داده و دست‌ کم ۵۳۹ نفر مصدوم شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، سازمان اورژانس کشور ساعت‌19 سه‌شنبه اعلام کرد در حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال در بازه زمانی یکم بهمن‌ماه تا ساعت‌19 سه‌شنبه 24بهمن‌ماه 11نفر جان خود را از دست دادند و 539نفر مصدوم شدند.

مجتبی خالدی، سخنگوی این سازمان گفت: از میان مصدومان این حوادث متأسفانه 50نفر دچار قطع عضو و 166نفر دچار آسیب چشمی و همچنین 253نفر ‌دچار سوختگی شدند.

او ادامه داد: 18نفر از مصدومان در محل درمان شدند، 448نفر پس از انتقال به مراکز درمانی تحت مداوا قرار گرفتند و مرخص شدند. او درباره حادثه‌دیدگان در استان‌های مختلف نیز گفت: استان‌های تهران با 93مصدوم، آذربایجان شرقی با 81مصدوم و قزوین با 39مصدوم در صدر آمار مصدومان قرار دارند.

در همین حال دکتر یحیی صالح طبری، سرپرست مرکز اورژانس تهران جزئیات حادثه‌ای مرگبار در شهر قدس را شرح داد. او گفت: ساعت ١٢:٣٩ سه‌شنبه یک مورد حادثه انفجار خودرو به‌دنبال استفاده از مواد محترقه در شهر قدس اعلام شد که بلافاصله 2آمبولانس و یک موتورلانس به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: تکنیسین‌های اورژانس با حضور در محل مشاهده کردند که 3نفر در این حادثه آسیب دیده‌اند که یک نفر جان خود را از دست داده و 2نفر دیگر که ٢٠ و ١٨‌ساله هستند، مصدوم شده‌اند. او ادامه داد: مصدومان دچار آسیب چشمی و سوختگی صورت و دست شده بودند که به بیمارستان شهید مطهری منتقل شدند.

در همین حال سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌‌نشانی تهران نیز از مصدومیت 2 نوجوان در پی انفجار مواد محترقه خبر داد.

او گفت: ساعت 17:56سه‌شنبه یک مورد حادثه انفجار مواد محترقه در خانه‌ای در شهرری، چهار‌راه خط‌آهن اتفاق افتاد که با حضور همکارانم در محل معلوم شد در پارکینگ ساختمانی پنج‌طبقه 2پسر جوان حدود ١۵‌ساله بر اثر انفجار مواد محترقه از ناحیه سر و صورت دچار مصدومیت شده‌اند که هر دو نفر به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

از تبریز نیز خبر رسید که مردی 70ساله و کودکی 4ساله بر اثر انفجار مواد محترقه دچار مصدومیت شدند. وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی در این‌باره گفت: مرد 70ساله هنگام عبور از خیابان به‌دلیل انفجار ترقه به‌شدت مصدوم شد.

او ادامه داد: مصدوم دیگر کودکی 4ساله بود که او نیز به‌دنبال انفجار مواد محترقه مصدوم شد و به بیمارستان انتقال یافت.