۰ نفر

کلاهبرداری با چمدان ۲ میلیون دلاری

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۴
کد خبر: 619581
کلاهبرداری با چمدان ۲ میلیون دلاری

فردی که با ترفند ارسال چمدان حامل ۲ میلیون دلار برای نیازمندان اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از یک شهروند کرمانشاهی کرده بود ، دستگیر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده با مراجعه فردی به پلیس فتای کرمانشاه مبنی بر اینکه از سوی فردی مورد کلاهبرداری قرار گرفته، آغاز شد.

شاکی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: با این فرد کلاهبردار از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا شدم که مدعی بود به علت ابتلا به سرطان تا چند ماه دیگر فوت می‌کند و قصد دارد یک چمدان حاوی 2 میلیون دلار پول را بین نیازمندان توزیع کند و از من خواست تا در این امر خیر با او همراه شوم.

شاکی در ادامه افزود: این فرد کلاهبردار همچنین با ارسال تصاویری از چمدانی پر از دلار به من گفت که قرار است این چمدان را از طریق یکی از کشورهای همسایه به داخل کشور انتقال دهم که در نهایت اعتمادم جلب شد. چند روز بعد در تماسی عنوان کرد که چمدان ارسال و مشمول جریمه، عوارض و مالیات گمرکی شده و از من خواست تا در دو نوبت 50 میلیون و 167 میلیون تومان ( 217 میلیون تومان) برای او واریز کنم و پس از آن دیگر از او خبری نشد.

سرهنگ علی عباسی‌ کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در این باره گفت: پس از شکایت مالباخته کارشناسان پلیس فتا با دریافت این اطلاعات، اقدامات فنی خود را برای شناسایی فرد کلاهبردار آغاز و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد وی ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور است و با هماهنگی مقام قضایی تیمی از کارآگاهان به استان محل سکونت متهم اعزام و طی ۷۲ ساعت اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات میدانی شبانه‌روزی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی ها ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شد اما پس از مواجه با ادله و مستندات به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سایت این پلیس به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.