۰ نفر

کشف محموله ۲۰ میلیارد تومانی پوشاک قاچاق در تهران

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵
کد خبر: 613206
کشف محموله ۲۰ میلیارد تومانی پوشاک قاچاق در تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۴۶ هزار ثوب انواع البسه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای قاچاق‌شده را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی پلیس امنیت اقتصادی  تهران بزرگ، سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی با اعلام این خبر تصریح کرد: پس از اطلاع از اینکه شرکتی اقدام به انتقال دپوی مقادیر بسیار زیادی انواع پوشاک و کفش خارجی و ایرانی قاچاق در آدرس کیلومتر ۲۲ بزرگراه شهید لشگری می‌کند، مأمورین ما طی یک عملیات همزمان و منسجم پس از رصدهای اطلاعاتی نامحسوس به محل دپوی کالاهای قاچاق مراجعه کردند و بیش از ۳۴۶ هزار کالا در محل کشف کردند.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد محل شرکت بسیار بزرگ با سه طبقه مجزا و یک باب ساختمان اداری بوده که بیش از ۷۰ نفر در محل مشغول به‌کار بوده و طبقه اول سوله محل دپو، طبقه دوم محل نصب و برچسب‌زنی و ... و طبقه سوم محل بسته‌بندی و فروشگاه اینترنتی ارائه بازار مصرف است که طی بررسی صورت گرفته مشخص شد مکان موصوف در سامانه انبارداری و جامع تجارت ثبت نشده است.

ولی‌پور گودرزی ادامه داد: در ادامه تحقیقات مشخص شد انواع کالاهای خارجی در ساعات پایانی نیمه شب توسط خودروهای سواری شوتی، وانت، کامیون و ... به آن محل انتقال می‌یابند و تخلیه می‌شوند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارآگاهان در رصدهای اطلاعاتی مالک کالاها را شناسایی کردند، افزود: تماس‌های متعدد با مدیران و مالکین شرکت انجام شد که هیچ فردی در محل حاضر نشد؛ بر این اساس با هماهنگی مقام قضایی، کارآگاهان در خصوص قاچاق و تقلب در کسب، پرونده را به مرجع قضایی ارجاع دادند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف‌شده را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.