۰ نفر

کلاهبرداری های سریالی با گرفتن تیک آبی در اینستاگرام

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۷:۳۶
کد خبر: 608352
کلاهبرداری های سریالی با گرفتن تیک آبی در اینستاگرام

مرد تبهکار به بهانه گرفتن تیک آبی در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری های سریالی از کاربران فضای مجازی می کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شهروند، چندی پیش مردی به پلیس فتای پایتخت مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی مدعی گرفتن تیک‌ آبی بود که به همین بهانه از من کلاهبرداری کرد.

شاکی در ادامه گفت: «در فضای مجازی به‌دنبال گرفتن تیک آبی برای صفحه‌ اینستاگرامی خود بودم که صفحه‌ای را در این خصوص مشاهده کردم که مدعی بود می‌تواند در ازای واریز مبلغی در کمترین زمان ممکن برای صفحه من تیک آبی بگیرد. در ادامه مبلغ موردنظر را برای این مرد ناشناس واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز پول، من را بلاک کرد و دیگر پاسخی دریافت نکردم.»

کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و فنی، متهم شناسایی و پس از تشریفات قضائی در یکی از مناطق حاشیه تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

تحقیقات نشان می‌داد متهم بیش از 7 میلیاردریال از کاربران کلاهبرداری کرده است. مجرم پس از حضور در پلیس فتا گفت: «با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی به بهانه گرفتن تیک آبی در کمترین زمان، اقدام به کلاهبرداری از افرادی که متقاضی دریافت آن بودند، می‌کردم.»

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اعلام این خبر به شهروندان توصیه کرد: «افراد سودجو، فضای‌مجازی را مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود می‌دانند و از ساده‌لوحی برخی از کاربران پلی می‌سازند برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود، شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.»