۰ نفر

سرقت مسلحانه با مادر و کودک

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۲۱
کد خبر: 607953
سرقت مسلحانه با مادر و کودک

سارقان مسلح برای اینکه مأموران پلیس به آنها مشکوک نشوند همراه یک زن و پسری ۷ ساله به سرقت می‌ رفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، ساعت 11 شب شنبه 16 بهمن، مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از توقف مشکوک یک خودروی پژو 207 در یکی از خیابان‌های میرداماد نزدیک محل زندگی‌اش خبر داد. به دنبال این تماس بود که مأموران ضربت سر کلانتری سوم پلیس پیشگیری بلافاصله راهی محل شدند.

پژو سواران با دیدن مأموران، اقدام به تیراندازی و فرار کردند. بدین ترتیب با فرار پژو سواران، تعقیب و گریز آغاز شد. در ادامه مأموران شماره پلاک خودروی پژو را استعلام کرده و مشخص شد ساعاتی قبل پلاک خودرو به سرقت رفته است. 10 دقیقه تعقیب و گریز ادامه داشت و در نهایت مأموران کلانتری گاندی با هدف گرفتن 4 لاستیک خودروی پژو، موفق شدند آن را متوقف کنند.

  با توقف خودرو، دو نفر از سرنشینان مرد پژو در حالی که اسلحه به‌دست داشتند برای آنکه بتوانند راه فراری برای خود باز کنند، به تیراندازی ادامه دادند که منجر به مجروح شدن یکی از مأموران کلانتری از ناحیه شکم شد و سپس هر دو فرار کردند.

اما مأموران موفق شدند، یک مرد و یک زن را که همراه پسری 7 ساله داخل خودرو بود دستگیر کنند.  در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم سابقه سرقت از منازل را در پرونده خود دارد. از آنجایی که احتمال می‌رود اعضای این باند، سرقت‌های متعددی را مرتکب شده باشند، تحقیقات برای شناسایی سرقت‌های احتمالی متهمان ادامه دارد.

باند خانوادگی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه 2 عضو متواری این باند شناسایی شده‌اند، گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که اعضای این باند برای پوشش سرقت‌های خود، یک مادر و پسر 7 ساله‌ای که از اقوام آنها بود را با خود می‌بردند.  تا کسی به آنها شک نکند و متهمان مسلح بتوانند سرقت‌های منزل را انجام دهند.

مأموران حاضر در این عملیات تلاش کردند که در حین انجام مأموریت هیچگونه خسارت مالی و جانی به شهروندان وارد نشود. تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای فراری باند ادامه دارد.