۰ نفر

آزادی زندانی با پس‌انداز ۲ برادر

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۶:۲۰
کد خبر: 605462
آزادی زندانی با پس‌انداز ۲ برادر

دو برادر ۹ و ۶ ساله با پس‌‌انداز خود، یک زندانی مالی را آزاد کردند. آنها با شکستن قلک‌ های خود، هدیه روز تولد و عیدی‌ های خود را به پدرشان دادند تا مرد زندانی را آزاد کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام‌جم، رهام و رایان شهابی، دو برادر خردسال اهل بندرعباس استان هرمزگان هستند و جزو قهرمان‌های کوچکی‌اند که با دستان پرسخاوت‌شان نیکی را معنا کردند. آنها چند روز پیش با پرداخت پس‌اندازشان توانستند مرد ۳۳ساله را که از چهارمین روز دی امسال به دلیل نفقه معوقه در زندان میناب زندانی بود را آزاد کنند.

علی شهابی، پدر این دو کودک درباره این تصمیم زیبای آنها به خبرنگار جام‌جم گفت: پسرم رهام ۹ ساله و برادرش رایان شش‌ساله است. یکی کلاس سوم و دیگری پیش‌دبستانی است. خودم سال‌هاست علاوه‌بر شغلم، به‌عنوان امدادگر داوطلب با هلال‌احمر همکاری دارم. چند روز قبل یکی از دوستانم به‌نام مصطفی که در کارهای خیر و آزادی زندانیان فعالیت دارد یک استوری در اینستاگرام گذاشت و جهت آزادی سه زندانی و جمع‌آوری کمک مالی برای آنها از مردم کمک خواست. با دیدن آن استوری تصمیم گرفتم من و خانواده‌ام نیز سهمی در آزادی یک زندانی داشته باشیم. از اتهام مرد زندانی اطلاعی نداشتم. چون بچه‌هایم دوست داشتند به همه کمک کنند، تصمیم گرفتم موضوع را به آنها بگویم که آن نیز در این کار خیر سهیم باشند.

وی افزود: آن شب با پسرانم که حرف زدم از موضوع استقبال کردند. دومیلیون و ۸۰۰هزار تومان که هدیه تولدشان و عیدی‌هایشان در این دو سال بود را به من دادند که ۲۰۰هزار تومان هم خودم گذاشتم و با سه‌میلیون تومان، زندانی جوانی را آزاد کردیم. یادم می‌آید وقتی رهام چهار ساله بود، پیرمرد فقیری را در خیابان دید، از خودرو پیاده شد و بطری شیری که در دست داشت را به او داد که بنوشد. به دو پسرم افتخار می‌کنم که کمک به دیگران را سرلوحه زندگی‌شان قرار دادند.

این در حالی بود که رهام ۹ساله دراین‌باره به جام‌جم گفت: وقتی بابا به من و برادرم رایان گفت که می‌توانیم با پس‌اندازمان یک زندانی را آزاد کنیم، خوشحال شدیم. با برادرم به اتاق‌مان رفتیم و هرچه پول در این دو سال پس‌انداز کرده بودیم را آوردیم و به بابا دادیم.

رایان شش‌ساله هم با همان زبان کودکانه‌اش به خبرنگار جام‌جم گفت: من هم مثل برادرم خوشحالم که مرد زندانی آزاد شد.