۰ نفر

وقتی اوباش به غلط کردن می افتند!

۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸
کد خبر: 602465
وقتی اوباش به غلط کردن می افتند!

رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت از برخورد مقتدرانه پلیس با اراذل سازمان یافته خبر داد و گفت: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس امنیت، صددرصد جرایم سازمان یافته اوباش‌ شناسایی و کشف می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس،  لات و لات‌بازی واژه‌هایی عامیانه از آنهایی است که اراذل و اوباش را می‌‌خوانیم؛ افرادی شرور که با اقدامات هنجارشکنانه مرتکب ناامنی در محلات می‌شوند؛ زورگیری، دعوا،نزاع دسته‌جمعی، عربده کشی، رجزخوانی و درگیری مسلحانه شناسه رفتارشان است همان رفتار اوباشگرانه و شرارت گونه‌شان! 

برای خودشان دفتر و دستکی بهم زده و دار و دسته ای راه انداخته و تیم و باندی تشکیل داده و محله و خیابانی را به تسخیر خود در آورده‌اند؛ حرف، حرف خودشان هست کم و زیاد هم ندارد، می‌آیند و می روند و بدون هیچ ابایی می زنند و می شکنند و تیراندازی می‌کنند!

کلت، کلاش، نارنجک، شمشیر، قمه، چاقو، تیزی و... از جمله ابزارشان برای زورگیری، سرقت یا خودنمایی است!

 جدای از نوچه و نوچه پروری برای خودشان مقام و رتبه دارند، سطح بندی شده و گنده‌ لات‌های‌شان سطح یک را به خود اختصاص داده اند! اگرچه تحت کنترل شدید پلیس امنیت‌ هستند. 

سطح دویی‌ها همان نوچه‌های دور و بر گنده‌لات‌ها هستند؛ آنها هم احساس قدرت می‌‌کنند، به زیردستان خود و آنهایی که تازه واردند و نوپا، دستور می‌دهند؛ سطح سه‌ای‌ها همان تازه‌واردانند، اما همه‌شان یک کار می‌‌کنند؛ ایجاد رعب و وحشت در محلات!

14001101000455_Test_PhotoN

اراذل سازمان یافته کدامند؟

این روزها اراذل و اوباش جدای از سطح بندی، دسته بندی هم دارند ! یا انفرادی کار می‌کنند یا سازمان یافته!

سازمان یافته ‌ها آنهایی هستند که در قالب یک گروه یا باند با همفکری و همدستی و در تابعیت یک نفر گنده لات مرتکب ناامنی و شرارت می شوند و این طور نیست که به تنهایی تصمیم بگیرند!

 قرار دعوا و تیراندازی با کلاش/ دستگیری فقط ۴۸ ساعت پس از وقوع جرم

کری خوانی و قرار دعوا گذاشتن موضوع تازه و جدیدی در مرام و برنامه اراذل و اوباش نیست؛ انگار مدل‌شان همین است تا تیزی نکشند و خطی نیندازند صبح‌شان شب نمی شود!

در همین پرونده اخیر که در بیستم و بیست و یکم دی ماه به وقوع پیوست ۷ نفر از اراذل و اوباش بعد از قرار دعوا در کیانشهر و وحدت اسلامی با کلاش اقدام به تیراندازی به یک سوپرمارکت و یک نمایشگاه خودرو کردند ؛ مهمتر از همه اینکه دعوایشان سازمان یافته بود! 

اما پلیس امنیت با اشراف بر تمامی سوابق و حرکات، آنها را مورد رصد قرار داده و در ۴۸ ساعت آنها را شناسایی و دستگیر کرد تا آنجا که بعد از دستگیری وقتی در صحنه بازسازی جرم قرار گرفته‌اند به غلط کردن افتادند!

همان گنده‌لات‌هایی که با تیراندازی با کلاش در دل شب رعب و وحشت را به دل مردم وارد کردند اینجا در چنگال پلیس امنیت چون موش شده و دیگر از قلدری‌شان خبری نیست.

یا نه پرونده دیگری که اراذل و اوباش بعد از دعوا برای تلافی کردن به محله سوژه مورد نظر رفته و با قمه و قداره به یکی از شهروندان حمله کرده و باعث قطع انگشتانش شده و با تخریب و عربده کشی وحشت عمومی و ناامنی را در محله رقم زدند.

رییس پلیس امنیت عمومی: اراذل و اوباش در اشراف اطلاعاتی پلیس اند/ شرارت‌های سازمان یافته ۱۰۰ درصد کشف می شوند.

 سرهنگ پیام کاویانی رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت  با بیان این مطلب که تمامی افعال، حرکات و اقدامات مجرمانه اراذل و اوباش در رصد و پیگیری پلیس امنیت قرار دارد اظهار داشت: اشراف اطلاعاتی پلیس امنیت به حدی است که هرکدام از اراذل و اوباش بعد از وقوع جرائم حداقل ۲۴ و حداکثر ۴۸ ساعت دیگر دستگیر شده و نمی‌توانند مخفی بماند.

رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان این مطلب که شرارت های سازمان یافته توسط پلیس امنیت عمومی رسیدگی و پیگیری می‌شود تصریح کرد: تمامی شرارت‌های سازمان یافته صددرصد کشف می‌شود.

وی در خصوص نحوه کار پلیس امنیت در بحث درگیری اراذل و اوباش گفت: هنگامی که درگیری، تخریب، دعوا و نزاع به پلیس ۱۱۰ گزارش داده می‌شود ابتدا یگان فوریتی پلیس در محل حاضر شده و با مشاهده وضعیت، موضوع را به مرکز گزارش می‌دهد اگر درگیری و جرایم به صورت انفرادی باشد مأموران پلیس پیشگیری یا همان کلانتری یا یگان امداد وارد عمل شده و موضوع را رسیدگی می‌کنند اما اگر به صورت جرم سازمان یافته و گروهی و باندی باشد در آن صورت پلیس امنیت وارد عمل می‌شود چراکه حوزه تخصصی رسیدگی به این دسته از جرائم پلیس امنیت است.

مردم موارد ناامنی را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند/ هویت‌شان محفوظ می ماند

 سرهنگ کاویانی در پاسخ به این پرسش که افراد چگونه می توانند مواردی از قبیل درگیری، مزاحمت نوامیس و عربده کشی اراذل مستقر در محلات را بدون آنکه شناسایی شوند به پلیس اطلاع دهند گفت: مهمترین پل ارتباطی بین مردم و پلیس شماره تلفن ۱۱۰ است؛ شهروندان تماس بگیرند و موارد را به پلیس اطلاع دهند و مطمئن باشند بدون آنکه هویتشان بر ملا شود پلیس وارد عمل شده و با مخلان امنیت و هنجارشکنان برخورد کرده و آرامش و آسایش را برایشان به ارمغان خواهد آورد.

رییس پلیس:مماشات با اراذل نداریم/ آرامش مردم خط قرمز پلیس است

رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت به اراذل و اوباش هشدار داد که دست از عربده‌کشی، اوباشگری و فعالیت‌های مجرمانه بردارند و از دستگیری و اظهار ندامت و غلط کردن های اراذل و اوباش دستگیر شده درس عبرت بگیرند چرا که پلیس برنامه‌ای برای مماشات با اراذل و اوباش نداشته و با اشراف و رصد اطلاعاتی و با اقتدار کامل با اراذل و اوباش و اشرار برخورد خواهد کرد چرا که امنیت و آرامش و آسایش مردم خط قرمز پلیس است.