۰ نفر

نجات ۱۱دانش‌آموز در سیل میناب

۲۷ دی ۱۴۰۰، ۶:۲۶
کد خبر: 600485
نجات ۱۱دانش‌آموز در سیل میناب

۱۱دانش‌آموز که در مسیر بازگشت از مدرسه، در یکی از روستاهای شهرستان میناب در محاصره سیل قرار گرفته بودند، با کمک امدادگران هلال‌‌احمر نجات یافتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، روز شنبه، بارش شدید باران در هرمزگان و شهرستان میناب باعث جاری شدن سیلاب در برخی از رودخانه‌های فصلی شد و این اتفاق امدادگران هلال‌‌احمر را راهی عملیاتی کرد که پایان آن نجات 11دانش‌آموز از محاصره سیل بود.

ماجرا از این قرار بود که بعدازظهر شنبه و بعد از تعطیلی یکی از مدارس روستای مهرگان حاج‌خادمی، دانش‌آموزان در حال برگشت به خانه بودند که گرفتار حادثه‌ای هولناک‌ شدند. مسیر بازگشت آنها به خانه از یک رودخانه خشک و فصلی می‌گذشت و وقتی دانش‌آموزان به میانه رودخانه رسیدند، ناگهان سیلاب شدید جاری شد و 11دانش‌آموز را محاصره کرد.

آنها در میانه رودخانه گرفتار شده بودند و اطرافشان پر از آب بود و از آنجا که با توجه به بارش باران، دریچه‌های سد میناب نیز برای جلوگیری از شکسته شدن سد باز شده بود، هر لحظه ارتفاع آب بیشتر می‌شد. در این شرایط روستاییان که با شنیدن فریاد دانش‌آموزان گرفتار، متوجه این ماجرا شده بودند با هلال‌احمر تماس گرفتند و درخواست کمک کردند.

حدود ساعت 4:30 بعدازظهر بود که ۲ تیم امدادی و ۲ خودروی کمک‌دار هلال‌احمر به محل حادثه رسیدند و عملیات نجات آغاز شد. امدادگران هلال‌احمر به سرعت وارد عمل شدند و با برپایی کارگاه و با توجه به‌شدت جریان آب، یکی از آنها توانست با استفاده از طناب وارد رودخانه شده و خود را به دانش‌آموزان برساند. در شرایطی که عمق آب تا نزدیکی شانه‌های امدادگران می‌رسید، آنها موفق شدند با استفاده از طناب و حلقه‌ نجات، دانش‌آموزان گرفتار را که به‌شدت وحشت زده شده بودند، از محاصره سیلاب نجات داده و آنها را یکی پس از دیگری به آن سوی رودخانه منتقل کنند.

به‌گفته مجید سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان، این عملیات پس از 2ساعت تلاش بی‌وقفه امدادگران خوشبختانه با موفقیت به پایان رسید و آنها توانستند هر 11دانش‌آموز را بی‌آنکه آسیبی ببینند، از محاصره سیل نجات دهند.