۰ نفر

نقشه‌های ٢ زن مسافر برای سرقت از رانندگان

۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹
کد خبر: 591561
 نقشه‌های ٢ زن مسافر برای سرقت از رانندگان

تحقیقات پلیس پایتخت برای دستگیری این ٢ سارق ادامه دارد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شهروند، دو زن مسافرنما رانندگان خودروهای مسافرکش را به محل‌های خلوت می‌کشاندند تا سایر اعضای باند از این رانندگان زورگیری کنند. همدستان این دو زن دستگیر شدند و تحقیقات برای دستگیری متهمان دیگر همجنان ادامه دارد.

٣٠ تیر ماه امسال پرونده‌ای باعنوان سرقت به شیوه زورگیری برای کشف جرم و رسیدگی تخصصی از سوی مقام قضائی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

شاکی این پرونده هنگامی که در مقابل ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت، درباره جزئیات این سرقت گفت: «ساعت ١٠ صبح ٢٩ تیر ماه در سه‌راه آذری با خودروی شخصی خود به همراه دو مسافر خانم در حال تردد بودم. ناگهان یک خودروی پراید سفید مسیر مرا مسدود کرد. آنها دو نفر بودند که با تهدید چاقو، موبایل و عابربانکم را سرقت کردند و متواری شدند، اما در کمال تعجب دیدم دو خانمی که به‌عنوان مسافر سوار خودرو بودند نیز از خودرو پیاده شدند. در یک لحظه دیدم که آنها در صحنه نیستند و رفته‌اند.»

با اعلام این شکایت، پرونده به تیم مبارزه با سرقت پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد. با گرفتن اظهارات دقیق از شاکی سرنخ‌های متعددی از متهمان به‌دست آمد. با کنار هم قرار دادن آنها مشخص شد هر دو خانمی که به‌عنوان مسافر سوار خودروی شاکی شده‌اند با سارقان همدست بوده‌اند.

در ادامه محرز شد سارقان با بهره‌گیری از این دو خانم، شاکیان را به‌عنوان طعمه قرار می‌دادند. بعد آنها را به مکان‌های خلوت کشانده و نقشه سرقت را اجرا می‌کردند. در نهایت نیز با هوشیاری و ذکاوت کارآگاهان همه اعضای باند شناسایی ‌شدند.

متهمان به نام‌های «محمد، علی، عزیز، فرزانه و ناهید» شناسایی شدند. در ادامه با گرفتن تصاویر و دعوت از شاکی برای شناسایی متهمان، او گفت که این دو خانم همان‌هایی هستند که قبل از سرقت سوار خودرو شده بودند. بنابراین طی هماهنگی با مرجع قضائی «محمد، علی و عزیز» در شهر قدس دستگیر شدند. سرهنگ «علی عزیزخانی» رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: «با اعتراف هر دو متهم روانه زندان شدند. اقدامات تکمیلی و تحقیقات تخصصی برای شناسایی سایر شکات و دستگیری دیگر متهمان با جدیت ادامه دارد.»