۰ نفر

کلاهبرداری اسکیمری در پوشش دکه روزنامه‌ فروشی

۹ آذر ۱۴۰۰، ۷:۳۷
کد خبر: 585583
کلاهبرداری اسکیمری در پوشش دکه روزنامه‌ فروشی

کلاهبرداری که با روش اسکیمر بیش از ٧ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود از سوی ماموران پلیس دستگیر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شهروند، از چند وقت پیش تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کردند و مدعی شدند مبالغی به‌صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

پس از اظهارات مالباختگان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتای پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

 در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتای پایتخت، مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید روزنامه از یک دکه در نقطه‌ای از تهران حساب‌شان خالی شده است. آنها به روش اسکیمری مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند. افسران پلیس فتای تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرم تحت پوشش یک دکه روزنامه‌فروشی در تهران مشغول فعالیت شده است.

او پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به‌وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده بود. ماموران پلیس با بررسی‌های تکمیلی و همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های فنی‌وعلمی موفق شدند این متهم را شناسایی کنند. آنها پس از تشریفات قضائی، او را در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل کردند.

متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع‌آوری شده توسط پلیس به ١٩ کلاهبرداری اعتراف کرد. کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را حدود ٧ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ «داود معظمی گودرزی» رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت، با اعلام این خبر گفت: «شهروندان برای پیشگیری از سرقت‌ به‌صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصا انجام دهند. چراکه حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکانپذیر نخواهد بود.»

رئیس پلیس فتای تهران با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداری است، توصیه کرد: «به هیچ‌عنوان رمز کارت خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهید. در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.»