۰ نفر

اولیای‌ دم ، قربانیان قتل‌ های سریالی

۷ آذر ۱۴۰۰، ۶:۵۸
کد خبر: 584888
اولیای‌ دم ، قربانیان قتل‌ های سریالی

مرد شرور پس از قصاص یکی از بستگانش، قتل سریالی اولیای‌ دم مقتول را آغاز کرد. او پس از دو جنایت، در جریان درگیری با پلیس کشته شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از ۹مهر امسال و با گزارش قتل مرد جوانی در یکی از محله‌های شیراز در دستور کار پلیس قرار گرفت. تیم جنایی با حضور در محل با جسد مرد جوانی روبه‌رو شدند که با سلاح‌کلاشنیکف به رگبار بسته‌شده بود. این مرد همراه پسرش در حال تردد در خیابان بود که قاتل او را غافلگیرکرده و به قتل رسانده بود. قاتل پس از شلیک، با یک دستگاه موتورسیکلت از محل گریخته و ردی از خود به جا نگذاشته بود.

قتل با انگیزه انتقامجویی

بررسی‌ها روی این جنایت، رد قاتلی کینه‌جو را در این پرونده فاش کرد. چند سال قبل پدر مقتول در شهرستان کوار استان فارس به قتل رسیده و با اصرارهای فرزندانش، قاتل در زندان قصاص شد. بعد از اجرای حکم قصاص، بستگان او اولیای‌دم را به مرگ تهدید کرده بودند. با تحقیقات روی این شاخه، رد قاتل به‌دست آمد و ماموران هویتش را شناسایی کردند.

دومین جنایت

جست‌وجوها برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت اما او هیچ ردی از خود باقی نگذاشته بود. مرد کینه‌جو، ۲۸دی سال‌گذشته دومین جنایت خود را در شهرستان کوار مرتکب شد و با کمین در مسیر یکی دیگر از اولیای‌دم، او را با سلاح‌کلت از پا درآورد و گریخت.

سومین تیراندازی به‌خیر گذشت

قاتل چند روز بعد سراغ سومین قربانی خود رفت و او را با شلیک گلوله تا یک قدمی مرگ برد. با انتقال مجروح به بیمارستان و تلاش پزشکان او از مرگ نجات پیدا کرد.

شناسایی مخفیگاه قاتل فراری

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان‌فارس، اقدامات سریالی و مخل نظم و امنیت این قاتل خطرناک متواری در دو شهرستان شیراز و کوار باعث نارضایتی مردم در این دو حوزه قضایی شده بود که به همین دلیل با پیشنهاد دادستانی مرکز استان برای مدیریت این پرونده، کمیته مشترکی با حضور سربازان گمنام امام‌زمان(عج) پلیس آگاهی استان و نظارت معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز تشکیل و پس از شناسایی محل اختفای وی در یک مجتمع مسکونی در شیراز با اقدام مقتدرانه پلیس آگاهی استان فارس برای دستگیری وی اقدام شد.

شامگاه جمعه یک تیم از کارآگاهان پلیس‌آگاهی استان‌فارس، مخفیگاه قاتل در محله معالی‌آباد را محاصره‌کرده و از او خواستند تسلیم شود اما قاتل به سمت ماموران تیراندازی‌کرد.

با توجه به این‌که احتمال داشت در این تیراندازی به ماموران یا اهالی آسیبی وارد شود، کارآگاهان پس از مدتی درگیری مسلحانه او را هدف گلوله قرارداده و از پا درآوردند.

سرهنگ حبیبی، رئیس‌پلیس آگاهی استان‌فارس دراین‌باره گفت: در بازرسی از مخفیگاه این شرور مسلح، دو قبضه سلاح‌کلاش و کلت‌کمری همراه مقدار زیادی مهمات مربوطه و مدارک هویتی جعلی کشف شد.