۰ نفر

دستگیری کلاهبردار خرید و فروش ارز دیجیتال

۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۷:۲۴
کد خبر: 582706
دستگیری کلاهبردار خرید و فروش ارز دیجیتال

مجرم سایبری که دست به کلاهبرداری‌ های سریالی می‌ زد، دستگیر شد. این مرد از طعمه‌ هایش به بهانه سود کلان در خرید و فروش ارز دیجیتال کلاهبرداری می‌ کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شهروند، با مراجعه یکی از شهروندان به اداره پلیس مبنی بر کلاهبرداری از او تحت عنوان خرید ارز دیجیتال، موضوع در دستور کار پلیس فتای این استان قرار گرفت.

شاکی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه خریدوفروش ارز‌های دیجیتال و آگاهی‌نداشتن در این زمینه چندی پیش از طریق شبکه اجتماعی واتس‌آپ با شخصی که خود را متخصص و کارشناس خبره ارز‌های دیجیتال مطرح کرده بود، آشنا شده که این فرد مدعی‌شده می‌تواند مالباخته را طی مدت کوتاهی به سود کلانی برساند.

شاکی با اعتماد به این شخص مبلغ ۷۲۰میلیون ریال را جهت خرید و سرمایه‌گذاری در حوزه ارز‌های دیجیتال در اختیار او قرار می‌دهد که پس از واریز وجه دیگر هیچ پاسخی به تماس‌های شاکی نمی‌دهد و در این هنگام بوده که متوجه‌شده مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

کارشناسان پلیس فتای استان پس از بررسی‌های همه‌جانبه و تلاش‌های بی‌وقفه برای شناسایی مجرم با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی اطلاعاتی از مجرم به دست آورده و پس از اخذ مجوز از مقام قضائی این فرد را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

کاربران فضای مجازی در صورت داشتن هرگونه سوال یا گزارش درخصوص کلاهبرداری ارز دیجیتال می‌توانند اخبار خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  قسمت مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.