۰ نفر

اخاذی با مسدود کردن حساب اینستاگرامی

۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۵:۳۹
کد خبر: 562046
اخاذی با مسدود کردن حساب اینستاگرامی

مرد شیاد برای اخاذی از زن جوان صفحه اینستاگرامی او را از دسترس خارج می‌کرد تا هر بار برای فعال‌سازی آن پول بگیرد اما سرانجام از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران،  چندی قبل زن جوانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری وی در اینستاگرام اقدام به تهدید و اخاذی از او کرده است.

با شروع تحقیقات پلیسی مشخص شد چند روز قبل از این شکایت حساب کاربری این زن در اینستاگرام از دسترس خارج شده است تا اینکه شخصی ناشناس به وی پیام داده است که در ازای واریز مبلغی پول صفحه او را پس می‌دهد. او نیز به‌دلیل اهمیت اطلاعات کاری صفحه‌اش در اینستاگرام، مبلغ اعلامی را برای فرد ناشناس واریز کرده است. اما این روند چندین بار تکرار شده و زن جوان هر بار به علت نیاز به اطلاعات موجود در این صفحه مبلغ مورد نظر را برای متهم واریز می‌کرده است.

 سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در تشریح این خبر افزود: با بررسی‌های فنی و سایبری مشخص شد مجرم از اقوام نزدیک شاکی است که با همدستی یکی از دوستانش دست به این کار زده است که در نهایت هر دونفر به پلیس فتای پایتخت انتقال داده شدند.

رئیس پلیس فتای پایتخت بیان داشت: این فرد پس از حضور در پلیس فتا و مواجهه با شاکی به جرم ارتکابی اقرار کرد و ضمن ابراز پشیمانی علت این کار را اخاذی و به دست آوردن پول عنوان کرد و گفت با پیشنهاد یکی از دوستانم صفحه اینستاگرام این زن را از دسترسش خارج کردیم و با یک تلفن ناشناس به او پیام دادیم که باید برای بازگرداندن صفحه‌اش پول بدهد.وی با اشاره به لزوم فعالسازی تأیید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.