۰ نفر

رهاسازی خرس گرفتار در مدرسه ای در هرمزگان + عکس

۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱:۴۵
کد خبر: 557308
رهاسازی خرس گرفتار در مدرسه ای در هرمزگان + عکس

صبح روز ۶شهریور ماه بدنبال دریافت خبری مبنی بر ورود یک خرس سیاه بلوچی به محوطه آموزشی هنرستان کشاورزی بخش مرکزی روستای آبنمای شهرستان رودان، گروهی از اداره کل حفاظت محیط زیست بندرعباس به شهرستان رودان اعزام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یک قلاده خرس سیاه بلوچی که صبح روز 6 شهریور ماه وارد مدرسه ای در شهرستان رودان شده یود، پس از بیهوشی به زیستگاه طبیعی خود در شهرستان رودان منتقل شد.

 معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان عصر روز 6 شهریورماه در جمع خبرنگاران، گفت: صبح امروز بدنبال دریافت خبری مبنی بر ورود یک خرس سیاه بلوچی به محوطه آموزشی هنرستان کشاورزی بخش مرکزی روستای آبنمای شهرستان رودان، گروهی از اداره کل حفاظت محیط زیست بندرعباس به شهرستان رودان اعزام شد.

میثم قاسمی افزود: پس از انجام اقدامات اولیه خرس بیهوش شد، و عملیات رهاسازی در زیستگاه طبیعی در شهرستان رودان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: شهرستان رودان از زیستگاه‌های اصلی خرس سیاه بلوچی در هرمزگان است که در ماه‌های گذشته شماری از تعارض ساکنان بخش‌های مختلف این شهرستان با این گونه در معرض تهدید، وجود داشته است.

قاسمی ادامه داد: محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودان برای حفاظت از این خرس مذکور و جلوگیری از خسارت احتمالی به شهروندان، گشت و کنترل شبانه روزی را در روزهای آینده ادامه می‌دهند.

این مقام مسئول بیان کرد: خرس سیاه آسیایی به عنوان یکی از کمیاب‌ترین و آسیب پذیرترین گونه‌ها در جهان و ایران بشمار می‌رود و بر اساس لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت در آستانه انقراض قرار دارد و ازسوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماد زیستی هرمزگان معرفی شده است.

وی در پایان گفت: مناطق پراکنش خرس سیاه بلوچی در هرمزگان از شهرستان‌های شرقی شامل رودان، بشاگرد و میناب تا منطقه حفاظت شده باز در غرب استان و نیز ارتفاعات شهرستان حاجی آباد در شمال هرمزگان است.

خرس