۰ نفر

قصاص، مجازات قتل یک زندانی

۳ شهریور ۱۴۰۰، ۶:۴۷
کد خبر: 556239
قصاص، مجازات قتل یک زندانی

پسر جوانی که در یک دورهمی دوستش را به قتل رسانده بود، با رأی قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از تیر سال ۹۷ با کشف جسد پتوپیچ شده پسر جوانی در حاشیه زمین فوتبالی در خیابان عارف تهران آغاز شد. پس از حضور مأموران و بررسی صحنه و تحقیقات اولیه مشخص شد که مقتول با ضربات متعدد چاقو کشته شده است.

با شناسایی هویت مقتول پدر وی به مأموران گفت: پسرم چند روز پیش از زندان به مرخصی آمده بود و قرار بود فردا دوباره به زندان برگردد. به همین خاطر برای تفریح با دوستانش بیرون رفت و دیگر از او خبری نداشتم تا اینکه جسدش توسط پلیس کشف شد.

در ادامه تحقیقات مشخص شد مقتول با یکی از دوستانش اختلاف قدیمی داشته است بنابراین پلیس به سراغ وی رفت و او بازداشت شد. با شروع تحقیقات پسر جوان به قتل دوستش اعتراف کرد و پرونده برای محاکمه متهم به دادگاه کیفری استان تهران رفت.

متهم در تشریح این جنایت گفت: من و مقتول از بچگی با هم دوست بودیم. اما او در کودکی یک بار با چاقو به سرم زده بود به همین خاطر از او خوشم نمی‌آمد و سعی می‌کردم هرجایی که او هست من نباشم.

روز حادثه در خیابان او را دیدم و به من گفت که فردا قرار است به زندان برگردد. به همین خاطر از من خواست تا با هم مشروب بخوریم و خوش بگذرانیم. اول مخالفت کردم اما به اصرار او به همراه دوست مشترک‌مان سعید به خانه ما آمدند و با هم مشروب خوردیم. بعد هم مواد مصرف کرد. یکی، دو ساعت بعد چون می‌خواستم نامزدم را ببینم از آنها خواستم خانه‌ام را ترک کنند سعید رفت اما مقتول نرفت و با هم درگیر شدیم. او با چاقو خودزنی کرد و یک ضربه هم به من زد و من که مست بودم و حالت طبیعی نداشتم چاقو را از دست او گرفتم و چند ضربه به او زدم. وقتی فهمیدم فوت کرده از ترسم جنازه را پتوپیچ کردم و شبانه جنازه را به حوالی زمین فوتبال بردم و آنجا رها کردم.

پس از پایان محاکمه قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند.