۰ نفر

کلاهبرداری 8 میلیارد تومانی به بهانه خرید سهـــام

۴ مرداد ۱۴۰۰، ۶:۱۰
کد خبر: 548150
کلاهبرداری 8 میلیارد تومانی به بهانه خرید سهـــام

پسر جوان که بیش از 8 میلیارد تومان از کاربران بازار بورس کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، در پی دریافت شکایتی مبنی بر کلاهبرداری یک جوان 22 ساله به بهانه سرمایه‌گذاری در بازار بورس، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیمی از مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم با جعل عنوان و ادعای نفوذ در دستگاه‌های اجرایی و همچنین ادعای مهارت در معاملات بازار بورس و سود‌آوری بالای سرمایه‌گذاری این بازار، مبالغ فراوانی از مالباخته دریافت کرده و دیگر پاسخگوی تماس‌های تلفنی وی نبوده است.

در ادامه تحقیقات پلیسی چند پرونده مشابه دیگر نیز به این پلیس ارجاع شد که در این پرونده‌ها نیز متهم پس از جلب اعتماد قربانیان خود و تخصیص نام کاربری و رمز عبور ساختگی به این افراد و جعل اسناد مربوط به اعطا و تخصیص ارزهای دیجیتال پربازده اموالشان را گرفته و بلافاصله گریخته بود.

سردار مسعود مصدق، معاون هماهنگ کننده پلیس تهران بزرگ در این باره گفت: در ادامه تحقیقات مأموران موفق شدند هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی، وی را روز گذشته در محدوده جنت آباد دستگیر کنند.

متهم برای سیر مراحل قانونی

به مرجع قضایی معرفی شد. کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را بیش از 8 میلیارد تومان محاسبه کردند و کشف سایر جرایم احتمالی و شناسایی مالباختگان در دستور کار قرار دارد.