۰ نفر

تعمیرکار موبایل، «اخاذ» از آب درآمد

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
کد خبر: 536442
تعمیرکار موبایل، «اخاذ» از آب درآمد

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری تعمیرکار موبایل که با دسترسی به حساب اینستاگرام یکی از شهروندان اقدام به اخاذی یک میلیاردی از او کرده بود، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: مدتی قبل زن جوانی با مراجعه به مقر پلیس فتای پایتخت گفت که چندی پیش تلفن همراهش را برای  تعمیر به یک فروشگاه تعمیرات موبایل سپرده و ساعاتی بعد هم آن را تحویل گرفته اما چند روز بعد صفحه اینستاگرامش از دسترس خارج شده و دیگر نتوانسته وارد آن شود تا اینکه دقایقی بعد فرد ناشناسی با او تماس گرفته و اعلام کرده که در ازای دریاقت مبلغی خاص، صفحه را به او برگرداند و  شاکی نیز باتوجه به اینکه صفحه مذکور منبع درآمدش بوده مبلغ اعلامی را به حساب متهم واریز کرده است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: شاکی بعد از واریز وجه صفحه‌ اینستاگرامش را تحویل گرفت، اما مدتی بعد دوباره این صفحه از دسترس خارج شد، تا اینکه آن شخص دوباره با او تماس گرفته و این‌بار درخواست مبلغ بیشتری کرد و این روند چندین بار تکرار شد و با توجه به اینکه منبع درآمد شاکی از صفحه‌اش در اینستاگرام بوده، مبالغی را به او پرداخت کرده است، تا اینکه در آخرین باری که صفحه از دسترس خارج شده، متهم تقاضای مبلغ هنگفتی از شاکی کرده که دیگر توان پرداختش را نداشته است.

وی با اشاره به انجام تحقیقات پلیسی گفت: در تحقیقات ماموران مشخص شد که متهم همان تعمیرکار مرکز تعمیرات تلفن همراه بوده که به رمزها این زن جوان دسترسی پیدا کرده و از این طریق اقدام به اخاذی از او کرده است.  

گودرزی با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز عملیات گفت: این فرد در محل کارش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد که در جریان آن به جرم خود و دریافت نزدیک به یک میلیارد ریال از شاکی اعتراف کرد.

وی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دو مرحله ای برای حساب های کاربری شبکه های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند.