۰ نفر

راز ویلای لاکچری کیش فاش شد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۴۵
کد خبر: 528866
راز ویلای لاکچری کیش فاش شد

دختر مشهدی که فریب پسر جوان را خورده بود شکایت کرد و با شکایت این دختر جوان پرونده ویلای لوکس کیش برملا شد . این جوان مشهدی به جرم اخاذی به زندان افتاد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رکنا، ویلای خوبی بود با چشم اندازی رو به خلیج همیشه فارس می شد در ایوانش لحظات خوشی را گذراند و خاطرات خوبی را در ذهن ذخیره کرد.

همه چیزش کامل بود و از آن ها مهم تر مبلغ اجاره این ویلای دوبلکس و شیک بود که آگهی دهنده مبلغ اجاره برای یک روز را فقط  ۳۰۰هزار تومان هم پرداخت می کند.

دختر جوان که برنامه سفر به همراه خانواده داشت، بدون لحظه ای تأمل با شماره آگهی دهنده در یکی از سایت های واسطه گر تماس گرفت. او پس از شنیدن شرایط خاص اجاره از زبان فردی در آن سوی خط که مدعی بود ممنوعیت سفرها موجب شده تا ویلاهایش خالی بماند، برای همین با مبلغی زیر قیمت بازار آن ها را واگذار می کندو قرار و مدار اولیه را با این فرد می گذارد و ۳۰۰هزار تومان هم پرداخت می کند.

اخاذی به بهانه اجاره ویلا در کیش

ماجرای کلاهبرداری در این پرونده از آنجا آغاز می شود که چند روز بعد دختر مشهدی برای پیگیری سفارشش با شماره فرد آگهی دهنده تماس می گیرد، اما با جواب های سربالای او روبه رو می شود. دختر ۲۱ساله که متوجه می شود با یک کلاهبردار روبه روست، او را تهدید به شکایت می کند. اما این تهدید نه تنها اثری بر این شیاد ندارد، بلکه او اقدامات متقابلی را آغاز می کند و مدعی می شود که تمام اطلاعات و تصاویر خصوصی این دختر را در اختیار دارد و در صورت شکایت آبروی او را خواهد برد.

آغاز اخاذی از دختر مشهدی

در حالی این دختر بر سر دوراهی شکایت یا گذشتن از مبلغ ۳۰۰هزار تومان سرگردان و مردد بوده، مزاحمت های فرد کلاهبردار بیشتر شد.این کلاهبردار با اعلام اینکه به همه حساب های کاربری این دختر در فضای مجازی دسترسی دارد، از او می خواهد تا مبالغ بیشتری برای جلوگیری از بی آبرویی اش بپردازد.

دختر وحشت زده از مخمصه ای که گرفتارش شده، موضوع را با یکی از دوستانش مطرح می کند و با مشاوره و راهنمایی او برای رسیدگی به شکایتش به پلیس فتای خراسان رضوی می رود.

با شکایت این شهروند در پلیس فتای خراسان رضوی، یکی از رازهایی که برای خود شاکی نیز بدون جواب مانده بود، چگونگی نفوذ این شیاد به گوشی گران قیمتش بود. زیرا برند گوشی اش از امنیت بالایی برخوردار بوده و جلوی هرگونه نفوذی را می گرفته است.

کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی با بررسی چگونگی واریز وجه و نوع سفارش متوجه شدند که فرد شیاد برای واریز وجه لینکی آلوده به بدافزار را برای این فرد ارسال کرده و او نیز با کلید کردن بر روی لینک پیامکی دریافت کرده و آن را در اختیار فرد شیاد گذاشته و به همین راحتی زمینه نفوذ فراهم شده است.

استفاده نکردن از رمز تأیید دو مرحله ای برای شبکه های اجتماعی از سوی شاکی نیز علت دیگری بوده که فرد کلاهبردار به شبکه های اجتماعی او دسترسی یافته است. هر چند که بعد مشخص می شود این فرد آیدی دختر جوان را نیز در اختیار داشته است.

با تحقیقات در فضای سایبر با توجه به سرنخ هایی که متهم از خود به جا گذاشته بود، مأموران توانستند هویت این شیاد را شناسایی کنند و با گسترش دامنه تحقیقات کارشناسان سایبری محل اختفای این فرد در مشهد شناسایی شد.

مأموران در ادامه با هماهنگی مقام قضایی توانستند در اقدامی غافل گیرانه این فرد را در مشهد دستگیر و برای بازجویی های تخصصی و مشخص شدن تعداد کلاهبرداری ها به مقر پلیس فتای استان منتقل کنند.

فرمانده پلیس فتای خراسان رضوی درباره جزئیات این پرونده گفت: با دستگیری متهم با این احتمال که او از افراد زیادی مبالغ مختلفی کلاهبرداری کرده باشد و این افراد به دلیل کم بودن مبلغ حاضر به شکایت نشده باشند،همکاران ما تحقیقات گسترده ای را آغاز کرده اند.

سرهنگ جواد جهانشیری در پاسخ به اینکه میزان کلاهبرداری های این فرد مشخص شده، اعلام کرد: متهم دیروز و پس از 48ساعت کار تخصصی تازه دستگیر شده است. کارشناسان ما نیز در حال بررسی هستند و تا روشن شدن میزان و تعداد دقیق شیادی های متهم هنوز فاصله داریم.

به گفته این مقام انتظامی، متهم شاگرد مشاور املاک بوده و به خوبی با زیر و بم اجاره و فروش ملک آشنایی داشته است، البته او تحصیلات آکادمیک نداشته اما تخصص لازم به منظور شناخت نوع معامله در سایت های واسطه گر را در همان بنگاه معاملات املاک فرا گرفته است.

رییس پلیس فتای خراسان رضوی با بیان اینکه متهم ۲۶ساله شگردهای مکارانه هکرها در فضای مجازی را آموخته است، موضوع همدست داشتن او را ضعیف دانست و تصریح کرد: آنچه مشخص است این جوان مجرد به تنهایی و به دور از چشم خانواده اقدام به کلاهبرداری می کرده است.

جهانشیری با هشداری دوباره به شهروندان در ارتقای تلفن های همراه و حساب های کاربری شان در شبکه های اجتماعی بیان کرد: این تنها یک نمونه از شگردهای مرسوم کلاهبرداران فضای مجازی است، اما یک اصل کلی وجود دارد که خدمات ارزان و هیجانی می تواند دامی برای شهروندان باشد، البته افراد پیش از هر اقدامی می توانند در تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰از همکاران ما در مرکز فوریت های سایبری، خدمات اورژانس سایبری بگیرند.