۰ نفر

۴۰پس لرزه گناوه را لرزاند

۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۱۳
کد خبر: 521562
۴۰پس لرزه گناوه را لرزاند

با گذشت بیش از ۹ساعت از زلزله ۵.۹ریشتری پیش از ظهر روز یکشنبه ۲۹فرورودین ماه گناوه ۴۰پس لرزه دیگر نیز این شهرستان را لرزاند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نخستین پس‌ لرزه در ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه با قدرت ۴.۵ ریشتر رخ داد.

پس از آن ۳۹ پس لرزه دیگر که بزرگی آنها بین ۴.۴ تا ۳.۵ ریشتر ثبت شده تا ساعت  ۲۰:۵۰ دقیقه به وقوع پیوسته است. 

جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به پس لرزه‌ها تجهیزات لازم برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان زلزله زده در روستاهای گناوه را به خصوص برای خانوارهایی که خانه های آنها دچار آسیب شده فراهم کرده‌ است.

وی بیان کرد: زلزله ۵.۹ ریشتر خسارتی به زیرساخت های برق، آب، گاز و ارتباطات تلفن  وارد نکرده‌ است و شهرستان مشکلی در این زمینه‌ها ندارد.

دهقانی ادامه داد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته میزان خسارت‌ها در ۶ روستا بین ۶ تا ۱۰ درصد است که بیشتر مربوط به دیوارها و ترک خوردگی سقف خانه‌ها بوده‌است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر افزود: روستاهای گمارون، تاجملکی، بهمنیاری غربی و شرقی، کلر، کمالی و شول بیشتر درگیر بودند که تیم‌های امداد و نجات و بازرسی در ساعات اولیه وقوع زلزله به این مناطق اعزام شدند. 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز گفت: بیشتر تخریب منازل در حد ریزش و ترک خوردگی دیوارها گزارش شده است.

علی یوسفی نیا افزود: با تمهیدات اندیشیده شده چادر برای اسکان اضطراری و اقلام امدادی در صورت نیاز در اختیار تمام خانوارهایی که منزل آنها دچار آسیب دیدگی شده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۱۰ تیم امدادی درمرحله ارزیابی و امداد رسانی به زلزله زدگان در شهرستان گناوه هستند.

مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، کانون این زمین لرزه را در حوالی بندر گناوه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین الام عکرده است.

این مرکز موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه را در طول جغرافیایی ۵۰.۷۲ شمالی و ۲۹.۷۶ شرقی گزارش در ۲۸ کیلومتری بندر گناوه ثبت کرد.