۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

دام صرافی‌های جعلی برای سرقت پول‌های دیجیتال

۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۵۶
کد خبر: 520117
دام صرافی‌های جعلی  برای سرقت پول‌های دیجیتال

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا از دام‌گستری صرافی‌های آنلاین جعلی در راستای فیشینگ و سرقت پول‌های دیجیتال خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  علی محمد رجبی رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به موضوع صرافی های آنلاین جعلی و موضوع کلاهبرداری و سرقت پول های دیجیتال پرداخت و اظهار داشت: وسوسه استخراج پول های دیجیتال باعث استقبال و دام گستری توسط افراد کلاهبردار به واسطه طراحی صرافی های آنلاین جعلی، سرقت اطلاعات کارت های بانکی با درگاه های جعلی، خرید پول های دیجیتال با مبالغ فیشینگ و سرقت پول های دیجیتال شده است.

وی گفت: افراد سودجو از طریق صرافی های آنلاین جعلی به بهانه مبادلات ارزی اقدام به کلاهبرداری می کنند بنابراین افراد دقت داشته باشند که باید نسبت به اصالت صرافی آنلاین مطمئن شوند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: مجرمان سایبری با طراحی فروشگاه های صوری و هدایت کاربران به درگاه های پرداخت جعلی اقدام به سرقت و ثبت هم زمان داده های کارت بانکی و رمز مربوطه کرده و از طریق شگردهای متنوع مبالغ را برداشت می کنند؛ پس لازم است شهروندان دقت لازم را داشته و از اصالت درگاه پرداخت نیز اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام کنند.