۰ نفر

پلیس هشدار داد؛

مراقب ترفند وسوسه انگیز کلاهبرداران مجازی باشید

۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۱۵
کد خبر: 514423
مراقب ترفند وسوسه انگیز کلاهبرداران مجازی باشید

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا هشدار داد که کلاهبرداران سایبری با ترفند حراج‌های آنلاین و بسته‌های هدیه عید‌نوروز در کمین خریداران هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سرهنگ علی‌محمد رجبی رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به موضوع حراج‌های آنلاین شب عید پرداخت و اظهار داشت: مجرمان سایبری با ارائه کالاهای ارزان‌تر، قیمت‌های استثنایی و باورنکردنی و طرح‌های وسوسه‌انگیز ویژه نوروز، سبد کالا، لباس، کیف و کفش، لوازم‌خانگی و بسته‌های هدیه عید‌نوروز اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند. 

وی گفت: متأسفانه بسیاری از شهروندان برای خرید اینترنتی از لینک‌هایی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با عناوین مختلف قرار داده شده، استفاده کرده و بدون بررسی بر روی آنها کلیک کرده و یا از کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید کالا می‌کنند که این کار باعث گرفتاری آنها در دام کلاهبرداران سایبری می‌شود.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در استفاده از سایت مرجع مدنظر قرار داد نماد اعتماد الکترونیک کسب و کارهای اینترنتی است؛ بدین صورت می‌توانید به سایت فروشنده اعتماد کنید.

سرهنگ رجبی افزود: فروشگاه‌های معتبر معمولاً روشهای متفاوتی برای دریافت وجه دارند همچون پرداخت آنلاین، پست و ... که می‌توانید اقلام مورد نیاز خود را از این طریق سفارش دهید.