۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

دستگیری پزشک قلابی جراحی زیبایی در تهران

۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱:۰۰
کد خبر: 514232
دستگیری پزشک قلابی جراحی زیبایی در تهران

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت از پلمب مطب یک پزشک قلابی در حوالی میدان تجریش خبر داد و گفت: این متهم که اقدام به انجام جراحی زیبایی پرخطر بدون مجوز در مطب خود می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ «نادر مرادی»  اظهار داشت: چندی پیش زن جوانی با مراجعه به پلیس امنیت عمومی گفت که برای دریافت خدمات درمانی به یکی از مطب های جراحی زیبایی در حوالی میدان تجریش مراجعه کردم ولی پس از آن متوجه شدم پزشک این مطب فاقد پروانه تخصصی جراحی بود و من از ادامه مراحل درمانی خود منصرف شدم.

وی با بیان اینکه بررسی موضوع در دستور کار ماموران معاونت پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت قرار گرفت، ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، پرونده مشابهی دیگری از سوی اداره بهداشت و درمان به این معاونت ارجاع شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تصریح کرد: تحقیقات تکمیلی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت تا اینکه روز گذشته در بازدید مشترکی که به همراه کارشناسان اداره بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از این مطب انجام گرفت، مشخص شد پزشک این مرکز درمانی حتی فاقد پروانه طبابت عمومی بوده و بدون داشتن پروانه تخصصی به صورت غیرمجاز با اخذ مبالغ هنگفت از بیماران خود، جراحی زیبایی(لیپوماتیک و لیپوساکشن) را انجام می دهد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه نتیجه تحقیقات صورت گرفته در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: صبح روز بیست و پنجم اسفند ماه، این پزشک قلابی دستگیر و مطب وی توسط مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت پلمب و دستگاه و ادوات غیرمجاز جراحی نیز توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان توقیف شد.

معاون پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت با بیان اینکه تا کنون ۲ تن از شاکیان برای این پرونده شناسایی شده اند، اضافه کرد: پرونده متهم به دادسرا معرفی شد.

مرادی با اشاره به اینکه این نوع جراحی در علم پزشکی از جمله جراحی های خطرناک و با ریسک بالا بوده و در صورت نداشتن تخصص لازم ممکن است منجر به مرگ بیمار شود، از شهروندان خواست: به مراکز درمانی و بهداشتی معتبر مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص مراتب را سریعا با شماره گیری مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.  

انهدام باند جاعلان برگ های گارانتی لوازم خانگی 

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند هفت نفره برگ های گارانتی ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی خبر داد و گفت: متهمان با جعل برگ های گارانتی از خریداران کلاهبرداری می کردند.  

سرهنگ کارآگاه «جهانگیر تقی پور» بیان داشت: تعدادی از شهروندان با مراجعه اداره سیزدهم پلیس آگاهی در اظهارات مشابهی عنوان داشتند، پس از خرید لوازم خانگی برای بهره مندی از خدمات پس از فروش با نمایندگی شرکت تماس و خواستار اعزام نماینده برای استفاده از خدمات مدت گارانتی شدیم ولی نماینده شرکت به بهانه ایاب و ذهاب مبالغی فراوانی دریافت می کند.

وی عنوان کرد: با دعوت نماینده شرکت لوازم خانگی، مشخص شد که برگ های گارانتی های صادر شده جعلی بوده و سریال برگ های گارانتی تحت پوشش شرکت نیست و بدین ترتیب احتمال جعل و کلاهبرداری از خریداران توسط اعضای یک باند قوت گرفت.

 معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی موفق شدند مخفیگاه متهمان را در محدوده خیابان امیرکبیر که با افتتاح دفتر و کارگاهی مخفیگاه در حال ارائه خدمات غیر مجاز به خریداران لوازم خانگی بودند، شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با هماهنگی های قضایی ۶ تن از متهمان دستگیر شدند، ادامه داد: متهمان در تحقیقات پلیسی اعتراف کردند که کارت های گارانتی را فردی به نام «بهمن» برای آنان جعل و سپس آنان با تماس مشتریان به محل سکونت خریداران مراجعه و با انتقال کالا و تهیه قطعات مورد نیاز، به بهانه پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، هزینه خرید قطعات و تعمیر لوازم خانگی را دریافت می کردیم.

تقی پور افزود: کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه جاعل برگ های گارانتی در محدوده میدان بهارستان، وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بررسی های بیشتر تعدادی فراوانی برگ های گارانتی جعلی از آن محل کشف شد.

این مقام پلیسی خاطر نشان کرد: با تکمیل پرونده و دستگیری تمامی اعضای این باند هفت نفره، متهمان برای سیر مراحل قضائی به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف بیش از ۴ کیلو مواد محترقه در مترو "تهران – کرج" 

رییس پلیس مترو پایتخت از بازداشت ۲ جوان در مترو تهران – کرج خبر داد و گفت: از این متهمان چهارکیلو و ۵۰۰ گرم مواد محترقه کشف شد.  

سرهنگ «سعید عطاءالهی» با اعلام خبر کشف بیش از چهار کیلو کلیل و سرنج در مترو تهران - کرج، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: عوامل پلیس مترو با توجه به گشت هدفمند در خطوط مترو پایتخت و مشاهده ۲ جوان حامل یک کوله‌پشتی، به آنها مشکوک شده و این افراد را برای بررسی بیشتر به مقر پلیس مترو واقع در خط پنج مترو تهران – کرج منتقل کردند.

وی ادامه داد: ماموران با بررسی دقیق محتویات کوله‌پشتی، متوجه وجود مقادیری موادمحترقه از نوع "اکلیل و سرنج" شدند.

رییس پلیس مترو تهران با بیان اینکه از این افراد چهار کیلو و ۵۰۰ گرم موادمحترقه از نوع اکلیل و سرنج کشف شد، گفت: متهمان قصد داشتند موادمحترقه را از استان تهران به استان البرز انتقال دهند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: با توجه به خطرات این نوع مواد حتی در حجم کم، ممکن بود انفجار احتمالی مواد مکشوفه صدمات جبران‌ناپذیری را به مسافران مترو وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان پس از بازداشت و توقیف موادمحترقه همراهشان، با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند تا نسبت به جرم مرتکب شده آنها تصمیم‌گیری شود.