۰ نفر

قصاص ، مجازات همسرکشی در هتل

۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۰۹
کد خبر: 458700
قصاص ، مجازات همسرکشی در هتل

مرد جوان که پس از دعوت همسرش به یک هتل در تهران او را به قتل رسانده بود، از سوی قضات دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از ۲۴ اردیبهشت سال گذشته با گزارش قتل زنی جوان در یکی از اتاق‌های هتلی در شرق تهران در دستور کار تیم جنایی قرار گرفت. مأموران پس از بررسی صحنه جرم و دوربین‌های مداربسته هتل متوجه شدند که عامل قتل همسر مقتول بوده است.

متهم، مرد جوانی به ‌نام سیامک بود که ۳ روز قبل از جنایت در یکی از اتاق‌های هتل ساکن شده و دو روز بعد نیز همسرش فریبا پیش او رفته بود. دوربین‌های مداربسته هتل نشان می‌داد که سیامک ساعاتی پس از حضور فریبا، هتل را ترک کرده و مدتی بعد هم نظافتچی هتل جسد مقتول را پیدا کرده بود.

در حالی که برای مأموران مسجل شده بود که قاتل فریبا همسرش سیامک است، قاتل خودش را به مأموران معرفی کرد و با پذیرش اتهام قتل گفت: من و فریبا ۳ سال قبل با هم ازدواج کردیم و یک فرزند هم داریم. مدتی از زندگی مشترکمان گذشته بود که اختلافات ما شروع شد.

 من به هروئین اعتیاد پیدا کرده بودم و همین موضوع اختلاف ما را بیشتر کرد در نتیجه تصمیم گرفتیم به‌صورت توافقی از هم جدا شویم. پس از آن فریبا با فرزندمان به تهران آمد و من هم در پردیس ساکن بودم. تا اینکه بعد از یک سال فریبا به من خبر داد که به‌ صورت غیابی طلاق گرفته است. بارها از او خواستم تا حکم طلاق یا شناسنامه‌اش را به من نشان دهد تا مطمئن شوم که طلاق گرفته اما او هربار با بهانه‌ای طفره می‌رفت.

با اعترافات متهم به قتل، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در ابتدای این جلسه و پس از قرائت کیفرخواست، پدر فریبا درخواست قصاص کرد و در ادامه متهم برای دفاع از خودش به جایگاه رفت و گفت: چند روز قبل از اینکه او را به قتل برسانم، همسرم را با یک مرد در پارک دیدم پس از آنکه متوجه حضور من شد به همراه همان مرد سوار خودرو شدند و از آنجا رفتند. از کار همسرم بشدت ناراحت بودم و با طرح نقشه‌ای چاقویی تهیه کردم و به فریبا زنگ زدم و گفتم برایت انگشتر طلا گرفتم و می‌خواهم 3 میلیون تومان پول هم به تو بدهم و با این ترفند او را به هتل کشاندم و بعد هم با چاقو او را کشتم. بعد هم به خاطر عذاب وجدان خودم را معرفی کردم.

در چند ماه گذشته فریبا خیلی من را تحقیر کرد و اجازه نمی‌داد که فرزندم را ببینم. او دائم به من می‌گفت که معتادم و فرزندمان باید از من دور باشد. البته حق می‌دادم که همسرم از من ناراحت باشد بعد از قتل هم عذاب وجدان داشتم.

متهم درباره اینکه چرا قتل را در هتل انجام داده، گفت: وقتی فهمیدم فریبا با کسی رابطه دارد تصمیم گرفتم او را دوباره راضی کنم که با من زندگی کند. به همین خاطر یک اتاق در هتل کرایه کردم تا فکر کند می‌توانم زندگی خوبی برایش درست کنم.

پس از اظهارات متهم قضات برای صدور حکم وارد شور شدند و با توجه به اینکه هیچ مدرکی وجود نداشت که نشان دهد زن جوان به سیامک خیانت کرده قضات متهم را به قصاص محکوم کردند که در صورت تأیید حکم در دیوان عالی کشور، اولیای دم برای اجرای حکم، باید تفاضل دیه و سهم صغیر را پرداخت کنند.