۰ نفر

کلاهبرداری میلیاردی یک زن با فروش داروی تقلبی ضد کرونا

۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶
کد خبر: 428105
کلاهبرداری میلیاردی یک زن با فروش داروی تقلبی ضد کرونا

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا از بازداشت خانمی خبر داد که با فروش داروی تقلبی ضد کرونا، بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سرهنگ رامین پاشایی با اشاره به بازداشت خانمی که مدعی فروش داروی کرونا بود، اظهار کرد: خانمی با سوءاستفاده از موقعیت پیش‌آمده در کشور با تبلیغات گسترده در فضای مجازی مدعی فروش داروی ضد کرونا با نام لاتین " NBH "بود و از این طریق با ثبت سفارش از متقاضیان و با معرفی شماره کارتی مبالغی از 500 هزار تا  3 میلیون تومان بابت هر بسته دریافت کرده بود.

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا افزود: در جریان رصد، احصاء مورد مجرمانه فرد مذکور در دستور کار مأموران پلیس فتا استان مازندران قرار گرفت و متهم پس از شناسایی ضمن هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر و با بررسی‌های فنی مشخص شد تاکنون تعدادی ثبت سفارش و واریز مبالغ به حساب وی به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان واریز شده و کلاهبرداری صورت گرفته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: هرگونه تبلیغ و فروش دارو تحت عنوان درمان کرونا ویروس منوط به تأیید و اظهار نظر رسمی مسئولان و کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و فروش دارو نیز در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود لذا نامبرده برای سیر مراحل قانونی و عودت مبالغ اخذ شده از مالباختگان تحویل مرجع قضایی شد.

وی به هموطنان توصیه کرد که هرگز فریب اینگونه اقدامات خلاف و مجرمانه افراد سودجو و کلاهبردار را نخورده و تمام اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را صرفاً از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دریافت کنند.

پاشایی یادآور شد: هموطنان در صورت مواجه با موارد مشکوک یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی، می‌توانند با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریتهای سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی WWW.CYBERPOLICE.IR  از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.