۰ نفر

کشف 500 هزار ماسک در گلبرگ تهران

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۱۴
کد خبر: 419343
کشف 500 هزار ماسک در گلبرگ تهران

مرد ایرانی که قصد داشت 500 هزار ماسک را در انباری خانه‌اش احتکار کند در حالی دستگیر شد که پلیس دریافت همسر وی یک زن چینی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران با اعلام این خبر گفت: شنبه شب اهالی منطقه گلبرگ در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کردند که مرد جوانی در جلوی پارکینگ خانه‌اش در حال خالی کردن بسته‌های ماسک پزشکی است. با توجه به حساسیت موضوع تیمی از مأموران کلانتری 147 گلبرگ همراه با رئیس کلانتری سرهنگ شریفی مقدم در محل حاضر شدند. در بررسی‌های ابتدایی اطمینان پیدا کردند که مرد جوان تعداد 250 جعبه کارتن را داخل پارکینگ خانه‌اش قرار داده است. ابتدا این مرد در خانه را به روی مأموران باز نکرد اما پس از هماهنگی با مقام قضایی و حضور یک کلیدساز در ورودی ساختمان باز شد و مأموران با تعداد 500 هزار ماسک پزشکی احتکار شده در انباری این ساختمان رو به رو شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام داشت: متهم که یک همسر تبعه چین دارد در محل دستگیر و در تحقیقات مشخص شد وی این تعداد ماسک را از یک کارخانه تولیدی در منطقه بومهن خریداری کرده و قصد داشته با احتکار آن و در زمان مناسب با قیمت بالایی اقدام به فروش کند.  با اعلام این خبر دادستان منطقه و بازپرس تعزیرات در محل حضور پیدا کرده و پس از اقدامات ابتدایی ماسک‌ها توسط تیمی از دانشگاه علوم پزشکی به داروخانه‌های همان منطقه منتقل شد.

این مقام انتظامی اعلام کرد: حساسیت موضوع شیوع بیماری کروناویروس 2019 باعث شده تا همه کلانتری‌ها و مقرهای انتظامی در پایتخت بررسی و رصد بحث احتکار و توزیع ماسک‌ها را در دستور کار قرار دهند.

تولید ماسک غیر بهداشتی در بروجرد

مرد شیادی که در خانه‌اش ماسک غیربهداشتی تولید می‌کرد و می‌فروخت از سوی مأموران تعزیرات دستگیر شد.

صادق جوانمرد - رئیس تعزیرات حکومتی بروجرد - به ایرنا گفت: این مرد متخلف در خانه‌اش در بروجرد یک واحد تولیدی ماسک غیر بهداشتی راه‌اندازی کرده و هر ماه به طور متوسط ۱۵ هزار عدد ماسک غیر بهداشتی تولید می‌کرد و آنها را در یک ابزارفروشی می‌فروخت اما از سوی مأموران تعزیرات حکومتی شناسایی و دستگیر شد.

 با بررسی‌های بیشتر تعداد ۵۰۰ ماسک غیربهداشتی نیز از این واحد کشف و ضبط شد. رئیس تعزیرات حکومتی بروجرد افزود: با شیوع کرونا و تقاضا برای ماسک، این فرد متخلف هر عدد ماسک را که تا قبل از این ۴۰۰ تومان عرضه می‌کرد، طی روزهای اخیر به قیمت ۸ هزار تومان می‌فروخت که دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.