۰ نفر

8 سال زندان به جرم قتل پدر و خواهر

۱ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۲۵
کد خبر: 418379
8 سال زندان به جرم قتل پدر و خواهر

پسر جوانی که در جریان یک اختلاف خانوادگی خواهر و پدرش را به قتل رسانده بود با رضایت خانواده‌اش به 8 سال زندان محکوم شد.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از 16 فروردین 94 با کشف جسد دختر 30ساله‌ای به‌نام میترا و پدر 73 ساله‌اش به‌نام قاسم در خانه‌شان در خیابان فلسطین تهران آغاز شد. مازیار پسر 26 ساله مقتول پس‌از حضور مأموران مدعی شد: شب گذشته چند ساعتی به خانه یکی از دوستانم رفته بودم و وقتی برگشتم با صحنه هولناکی مواجه شدم. خواهرم از میله لوستر حلق آویز شده بود و جنازه پدرم هم که خون زیادی از او رفته بود را در آشپزخانه دیدم. همان موقع با قیچی طناب دور گردن میترا را پاره کردم اما زنده نبود.

پس از اظهارات این پسر جوان مأموران تحقیقات‌شان را ادامه دادند و با بررسی‌های تخصصی ضربه‌های چاقو به این نتیجه رسیدند که میترا به خاطر جثه ضعیفش قادر به کشتن پدرش نبوده است. بنابراین فرضیه خودکشی پس از قتل رنگ باخت. پس‌از آن مأموران تحقیقات میدانی را از همسایه‌ها آغاز کردند و اظهارات آنها نشان می‌داد که شب جنایت مازیار با پدر و خواهرش دعوا کرده و سر و صدای زیاد از خانه شنیده شده است. با این سرنخ مازیار به‌عنوان مظنون به قتل عمد خواهر و پدرش بازداشت شد و در همان ابتدا به جرم خود اعتراف کرد.متهم پس از اعتراف مدتی بعد در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای این جلسه کیفرخواست خوانده شد و در ادامه عموی مازیار به‌عنوان یکی از اولیای دم برای برادرزاده‌اش درخواست قصاص کرد.

پس از آن مازیار در دفاع از خودش گفت: چند سال قبل مادرم را به خاطر بیماری سرطان از دست دادم و در این سال‌ها با پدر و خواهرم زندگی می‌کردیم. روز حادثه میترا در حال تماشای تلویزیون بود که برای عوض کردن شبکه به او اعتراض کردم من می‌خواستم فوتبال تماشا کنم اما او به خواسته‌ام توجهی نکرد و همین موضوع باعث درگیری من و او شد و خواهرم با چاقوی آشپزخانه به من حمله کرد. من چاقو را از دستش گرفتم که دستم زخمی شد. وقتی خواهرم به اتاقش رفته بود به آنجا رفتم و با یک کش چندمتری گردنش را فشار دادم تا بیهوش شد. خیلی ترسیده بودم همان موقع پدرم به خانه آمد. از ترس با همان چاقو چند ضربه به شکم و سینه پدرم زدم وبعد هم طناب رخت را دور گردن خواهرم پیچیدم تا او هم فوت کرد. چون می‌خواستم صحنه‌سازی کنم قسمتی از طناب رخت را بریدم و آن را به میله لوستر بستم که همه فکر کنند خواهرم خودکشی کرده است. چند دقیقه بعد هم به همراه دوستانم به سینما رفتم.

پس از دفاعیات مازیار قضات او را به قصاص محکوم کردند که این حکم برای بررسی به دیوان عالی کشور رفت اما در زمانی که پرونده تحت رسیدگی قرار داشت متهم توانست رضایت اولیای دم را جلب کند. بدین ترتیب با نجات پسر جوان از اعدام پرونده او صبح روز گذشته برای دفاع از جنبه عمومی جرم به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

متهم در این دادگاه و در دفاع از خودش عنوان کرد: من پشیمانم و باور کنید نقشه‌ای برای قتل خواهر و پدرم نداشتم و حالا هم عذاب وجدان رهایم نمی‌کند. عمو و عمه هایم به‌عنوان اولیای دم وقتی پشیمانی من را دیدند و فهمیدند بدون قصد قبلی دست به قتل زده‌ام، بدون قید و شرط من را بخشیدند.

 در پایان قضات متهم را به 8 سال زندان محکوم کردند.