۰ نفر

فروشنده اینترنتی در دام خواستگار قلابی

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۶:۲۰
کد خبر: 414867
فروشنده اینترنتی در دام خواستگار قلابی

متهمی که در پوشش خریدار لباس ورزشی، فروشنده فضای مجازی را اغفال و از وی اخاذی می‌کرد، دستگیر شد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، زنی 33 ساله با دردست‌داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت: در شبکه اجتماعی واتس‌اپ فعالیت دارم و با ایجاد صفحه‌ای اقدام به فروش لوازم و پوشاک ورزشی می‌کنم.

مدتی قبل با مردی که خود را خریدار اجناس معرفی می‌کرد آشنا شدم و او چنددفعه در این فضا از من خرید کرد. در گفت‌وگوهایی که با هم داشتیم، بین ما علاقه ایجاد شد و او از من تقاضای ازدواج و از این طریق اعتماد مرا به خود جلب کرد. در این مدت از روی حسن اعتماد برخی از تصاویر شخصی و خصوصی‌ام را برایش فرستادم، ولی نمی‌دانستم که پشت این چهره فردی شیاد وجود دارد و با طرح نقشه و فریب من وارد حریم خصوصی‌ام شده است.

شاکی در ادامه گفت: بعد از گذشت مدتی با هم دچار اختلاف شدیم و وی با ارسال چند عکس خصوصی‌ام، مرا تهدید و درخواست پول کرد. در این زمان بود که چهره واقعی‌اش برایم نمایان شد. در ابتدا نپذیرفتم، اما وی تهدید به انتشار تصاویرم در شبکه اجتماعی واتس‌اپ برای خانواده و اقوامم کرد. چون توجهی به درخواست‌های وی نکردم و زیر بار پرداخت پول نرفتم، وی فیلم و تصاویرم را در بین دوستانم منتشر کرد و دوباره تهدید کرد در صورت عدم پاسخ به خواسته‌هایش، تصاویرم را در شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر می‌کند.

شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت و مهندسان پلیس فتا موفق شدند مردی 36 ساله ساکن حوالی خزانه تهران را شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی وی را دستگیر کنند. متهم که در ابتدا منکر هر جرم ارتکابی بود، در ادامه بازجویی‌های پلیسی لب به اعتراف گشود و گفت: وقتی فهمیدم شاکی در فضای مجازی دارای مخاطبان زیادی است وسوسه شدم که با طرح نقشه‌ای در پوشش خریدار با وی ارتباط برقرار کنم.

پس از مدتی توانستم اعتماد او را جلب کنم و تعدادی عکس و فیلم شخصی از او بگیرم و وقتی که فهمیدم شاکی از انتشار اطلاعات شخصی خود بسیار واهمه دارد، از وی اخاذی کردم. سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای پایتخت، با اشاره به اینکه با تکمیل تحقیقات پلیسی، متهم به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای معرفی شد، به شهروندان تذکر داد: برخی از مجرمان سایبری برای نیل به اهداف سوء خود دست به اعمال متقلبانه‌ای می‌زنند تا با فریب قربانی خود و پیشنهاد دوستی و طرح ازدواج به عمل مجرمانه خود تحقق بخشند.